Blomster Centrum A/S

Sikker it-løsning sørger for blomster til hele landet

“kke billigst, men bedst!“

Allan Hoffmann, Direktør – Blomster Centrum A/S

Blomster Centrum A/S

Blomster Centrum A/S er en af Danmarks førende grossister i blomsterbranchen. Virksomheden, der er bosiddende i Odense, leverer til over 700 danske kunder. Sortimentet favner bredt, og kunderne findes både inden for den danske detailsektor, blomsterfaghandelen, have- og byggemarkeder samt købmænd og supermarkeder.

Når du køber en buket blomster på Fyn, er der en god chance for at den er leveret gennem Blomster Centrum A/S. Blomster Centrum er en virksomhed, som overtog en del af GASA GROUPs hjemmemarkedsdistribution. Her overtog Allan Hoffmann forretningen, og den første udfordring var at få etableret en helt ny it-infrastruktur.

Da Allan Hoffmann overtog Blomster Centrum A/S fra GASA, krævede det ny it-infrastruktur fra den ene dag til den anden.
”Det var en stor udfordring for os. Mange af vores kunder bestiller online, og alt indkøb og salg registreres i vores it-systemer. Derfor ville hver dag uden et fungerende it-system betyde mistet omsætning og overblik,” siger Allan Hoffmann.

Ikke billigst, men bedst

JDM blev valgt til at varetage opgaven trods en højere pris end konkurrenterne.
”Det handlede i høj grad om tillid og tryghed, og om at de skulle kunne foretage omstillingen selvstændigt. En af de ting, som for alvor overbeviste mig, var JDM´s forudgående analyse. Den viste med al tydelighed, at JDM havde en grundig forståelse for vores behov,” siger Allan Hoffmann.

Komplet it-system på få timer

”De rykkede ind en fredag middag, da vi lukkede, og så tog de fat. Fem til syv mand var her konstant i næsten 14 timer, og da de gik ved midnat, fungerede det. Det var ret imponerende,” husker han.
Flere end 25 arbejdspladser blev installeret og alt blev testet og integreret med nye servere hos JDM, der afvikler Blomster Centrums økonomisystem, Navision Dynamics.
Allerede dagen efter kunne systemerne tages i brug, og en af landets største blomsterdistributører var på banen.

Service og fleksibilitet – døgnet rundt

Siden har JDM været fast it-leverandør i samarbejde med Blomster Centrums andre it-leverandører.
”Vores ordrer kommer allerede klokken 4:30 om morgenen, så vi kan nå at have varerne ude i butikkerne til åbningstid. Derfor kan vi have behov for it-support meget tidligt om morgenen, og det kan JDM også levere,” siger Allan Hoffmann.
”It er et kerneværktøj i vores forretning. Hvis systemerne er nede, så er vores virksomhed nede. Derfor er det så vigtigt, at vi har en it-leverandør, vi kan stole på – og som er der, når vi har brug for det,” siger Allan Hoffmann.

Mulighed for at arbejde hjemmefra

Blomster Centrum har også fået implementeret JDM SecureAccess. En løsning til, på en sikker og enkel måde, at få adgang til de interne systemer via internettet. Løsningen betyder, at medarbejderne kan logge på en hvilken som helst pc i verden og få deres personlige applikationer, dokumenter og indstillinger præsenteret.
”Det er en stor fordel for os og giver stor fleksibilitet og muligheder for at følge op på arbejdsopgaver i weekenden,” forklarer Allan Hoffmann.

Bliv kontaktet af en ekspert

JDM er certificerede eksperter

JDM Gold Partner

Højeste kompetence- og ekspertiseniveau.

JDM Solutions Master

Microsoft-certificeringer på højeste niveau.

Certificeret Hosting.

Vores viden betyder, at vi forstår dine problemstillinger og har kompetencerne til at give dig præcis den it-løsning, du har brug for.