Hvorfor bruge SharePoint? – En hurtig guide

Hvorfor bruge SharePoint? – En hurtig guide

Hvordan ser din arbejdsplads ud?

 

  • Er dine medarbejdere ofte på farten, og bevæger jeg fra lokation til lokation?
  • Bruger dine medarbejdere forskellige enheder til at arbejde fra?
  • Ligger dit indhold (kontrakter, tilbud, brochurer osv.) ofte spredt på diverse USB-sticks og delte drev?
  • Har dine medarbejdere udfordringer med at finde deres indhold netop når de har brug for det?

 

Hvis du kan svare ”ja” til blot et af ovenstående spørgsmål, skal du overveje at bruge funktionerne i SharePoint.

Fordele ved SharePoint

1. Versionshåndtering

 

Scenarie: Flere af dine medarbejdere arbejder sammen om et vigtigt tilbud til din vigtigste kunde. Når dokumentet endeligt er færdigt, er I endt op med 10 forskellige versioner af samme fil. Er det klart og tydeligt for alle dine medarbejdere, hvilken version som skal sendes til din kunde?

 

Fordel: SharePoint viser altid den seneste udgave af dokumentet. SharePoint holder også styr for de forskellige versioner sammen med en detaljeret historik over dokumentet.

 

Undgå at sende den forkerte version til din vigtigste kunde.

 

2. Samarbejd på samme tid

 

Scenarie: Både dit salgs og marketingteam skal samarbejde om en vigtig rapport til bestyrelsen. Rapporten skal fremlægges inden længe. Ville det ikke være en fordel hvis begge teams kunne arbejde på dokumentet på samme tid?

 

Fordel: Flere medarbejdere kan have adgang til dokumentet, og arbejde på det samtidigt. De kan se ændringer lavet af andre medarbejdere i realtid.

 

Spar tid, og lad dine medarbejdere få mere ud af dagen.

 

3. Centralt indholdsbibliotek

 

Scenarie: Flere af dine medarbejdere arbejder på forskellige lokationer, eller mobilt.

 

De skal alle have adgang til det samme opdaterede indhold.

 

Fordel: SharePoint tilbyder en central platform for alt dit indhold. Du skal ikke længere dele USB-sticks eller holde et delt drev opdateret. Alle medarbejdere med en internetforbindelse, har nu adgang til samme opdaterede indhold. Desuden kan SharePoint nemt tilpasses netop dine behov. Udseende, mappestruktur osv. Det er helt op til dig.

Mere om SharePoint

En del af Microsoft 365

 

SharePoint er en del af Office 365 og Microsoft 365. Så måske har du allerede licenserne til at tage SharePoint i brug. Office 365 anvendes i dag af mere 60 millioner ansatte på verdensplan, og 50.000 tilføjes hver måned.

Mere om Microsoft 365
Office Orange

Forretnings udvikling

 

SharePoint er det naturlige omdrejningspunkt for samarbejde og procesoptimering. Det understøttes af en lang række særskilte apps og værktøjer, der integrerer med data og tjenester i fx SharePoint og Azure.

 

Eksempler er Flows, PowerApps, Teams og Grupper, der sammen med SharePoint kan forbedre og optimere mange af dine forretnings- og arbejdsgange.

 

JDM har opbygget stor erfaring med de moderne teknologier og kan hjælpe dig til bedre udnyttelse af dine investeringer.

Carsten Nielsen

Modern Workplace Collaboration Architect

Vil du vide mere?

Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

JDM er certificerede eksperter

JDM Gold Partner

Højeste kompetence- og ekspertiseniveau.

JDM Solutions Master

Microsoft-certificeringer på højeste niveau.

Certificeret Hosting.

Vores viden betyder, at vi forstår dine problemstillinger og har kompetencerne til at give dig præcis den it-løsning, du har brug for.