fbpx

JDM Casestory – Julemærkefonden

It-løsning med hjerte til Julemærkefonden

Som en del af Julemærkefondens digitaliseringsstrategi havde de et ønske om at opgradere deres CRM-system. Systemet skulle hjælpe med at håndtere og effektivisere en række forskellige administrative opgaver, herunder ansøgningsprocessen om at få plads til et barn på et af Julemærkehjemmene, og det førte i slutningen af 2019 til, at fonden kom i kontakt med JDM.

Siden starten af 2020 har JDM støttet Julemærkefonden via et samarbejde, der startede som et it-projekt, men hurtigt blev en hjertesag for alle JDM’s medarbejdere.

introduktion til Julemærkefonden

Julemærkehjemmene har i mere end 100 år hjulpet udsatte børn i Danmark til en ny start. I dag hjælper Julemærkehjemmene hvert år ca. 1.000 børn, der mistrives. Det er børn, der bliver mobbet, føler sig ensomme eller ikke tror at de er noget værd.

Børnene kan komme på et 10-ugers ophold på et Julemærkehjem med andre børn, som også arbejder med deres udfordringer. Her får børnene bl.a. styrket deres selvværd og lærer nye måder at se sig selv og verden på.

Sikkerhed og tryghed i den rette it-partner

Digitaliseringsstrategi

Som en del af Julemærkefondens digitaliseringsstrategi havde de et ønske om at opgradere deres CRM-system. Systemet skulle hjælpe med at håndtere og effektivisere en række forskellige administrative opgaver, herunder ansøgningsprocessen om at få plads til et barn på et af Julemærkehjemmene, og det førte i slutningen af 2019 til, at fonden kom i kontakt med JDM.

Katrine Wind, teamleder for Digitalisering og analyse i Julemærkefonden, fortæller:  ”Vi havde interviews med forskellige potentielle leverandører, som kunne hjælpe os med at løse denne opgave, og vi oplevede, at ud over at JDM havde en høj faglig ekspertise, var der rigtig god kemi med JDM’s medarbejdere. De var uformelle og i øjenhøjde med os og forstod vores behov og den verden, vi som NGO arbejder i, så vi igangsatte samarbejdet i starten af 2020. Vi kunne hurtigt se, at de kunne hjælpe med vores andre it-behov også, så nu hjælper de med al vores hardware og software og er en virkelig god støtte i hverdagen.”

 

Børneunivers

JDM har således leveret al Julemærkefondens computerudstyr, hjulpet med vejledning om fibertilslutning og etablering af it-infrastruktur til de fem Julemærkehjem, hjulpet med videreudviklingen af et velfungerende CRM, afholdt workshops for medarbejderne i de nye systemer og står for al it-support i hverdagen. Julemærkefonden og JDM er desuden nu i fællesskab i gang med at udvikle et nyt digitalt ”børneunivers”, hvor alle oplysninger om børnene og deres ophold – fra indledende ansøgning til efterfølgende kontakt og opfølgning – er samlet og tilgængeligt for familier, lærer og andre medarbejdere i et setup, der tager højde for brugervenlighed såvel som it-sikkerhed og GDPR-krav.

Meget trygt

”Det er meget trygt at have den samme it-partner til alt. Uanset hvem vi taler med hos JDM, ved de, hvordan deres del af opgaven hænger sammen med de andre dele, så hvis vi har et problem, kan de hurtigt kan hjælpe os videre til en løsning, der virker. Det, at vi har JDM som partner og support i hverdagen, betyder, at vi internt kun har behov for et par medarbejdere, der arbejder specifikt med it, selvom vi har så mange brugere og kolleger,” siger Katrine Wind.

”Det er meget trygt at have den samme it-partner til alt. Uanset hvem vi taler med hos JDM, ved de, hvordan deres del af opgaven hænger sammen med de andre dele, så hvis vi har et problem, kan de hurtigt kan hjælpe os videre til en løsning, der virker.”

Katrine Wind

Teamleder, Julemærkefonden

Et samarbejde, der giver mening ind i hjertet

Det er ikke kun på it-fronten, at JDM hjælper Julemærkefonden. Virksomheden har valgt at støtte Julemærkefondens vigtige arbejde økonomisk ved at tilbyde en god pris på produkter og services, men JDM’s engagementet i fondens arbejde består nu af langt mere end et økonomisk bidrag.

Alle medarbejdere kender til samarbejdet, og i september 2021 var seks medarbejdere på besøg på Julemærkehjemmet Liljeborg i Roskilde, hvor de hvor de på tætteste hold oplevede, hvordan et ophold på Julemærkehjem kan gøre en forskel for børn, som har brug for en ny start. Dagen indeholdt blandt andet en rundvisning, hvor nogle af børnene viste rundt og fortalte om deres dagligdag på hjemmet, og hvad de havde fået ud af deres ophold.

”At være på besøg hos Julemærkefonden giver os ikke alene et endnu bedre indtryk af, hvordan dagligdagen på Julemærkehjemmene fungerer, så vi kan give tilsvarende bedre rådgivning og hjælp omkring det IT-tekniske i vores samarbejde. Det bringer os også endnu tættere i relationen og samarbejdet med Julemærkefonden. At høre børnene fortælle om, hvordan et ophold på et Julemærkehjem har en afgørende betydning for deres liv og trivsel, gør et stort indtryk og gør vores arbejde endnu mere nærværende,” fortæller Business Application Manager ved JDM Jette Gad og tilføjer:

”Jeg tror, jeg taler på vegne af samtlige af vores kolleger, når jeg siger, at det tættere samarbejde og den dybere relation, vi får på denne måde, gør, at vi har lyst til at gå den ekstra mil for at være en del af den gode sag – og at det gør det ekstra sjovt at gå på arbejde.”

En medarbejder hos BoPil A/S der er ved at lave en raport omkring hvor mange pattegrise der er i stalden.
En medarbejder hos BoPil A/S der er ved at lave en raport omkring hvor mange pattegrise der er i stalden.

Samarbejdet med JDM betyder meget

”For en fond som os betyder hver eneste tilskud eller besparelse, at vi kan bruge flere penge på børnene, så det betyder meget for os, at JDM støtter os på denne måde. Vores hjælp består i at give børnene trygge rammer med veluddannet personale, så vi er afhængige af den økonomiske støtte, vi får i form af donationer, gaver og andre former for bidrag. Jo mindre driftsudgifter vi får, jo mere kan vi bruge på børnene – og det er det, vi alle brænder for,” siger Katrine Wind.

Direktør for Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen, sætter ligeledes stor pris på samarbejdet:

 ’’Vores gode samarbejde med JDM har stor betydning for os. Ikke alene hjælper de os med at løse en bred vifte af væsentlige it-relaterede opgaver, de støtter os også ved at tilbyde deres services til særligt gode priser. For en velgørenhedsorganisation som os har dette stor betydning. Vi modtager kun 2,8% af vores drift i offentlig støtte, og derfor har bidrag som dette stor værdi for os. Desuden er det en fornøjelse at mærke, at vores arbejde for at hjælpe udsatte børn også er en hjertesag for JDM og deres ansatte.’’

Vi hjælper også gerne dig

Kontakt os i dag for en uforpligtende demo af vores løsninger
med udgangspunkt i dine nuværende systemer.

    Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.

    En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for et demo- og rådgivningsmøde

    Vi skaber værdi på tværs af segmenter og brancher

    Vi samler på glade og tilfredse kunder og vi gør hver dag en indsats for at levere kvalitet, der skaber værdi for dem. Her er et udpluk:

    //Test til get url