fbpx
Nye webinar funktioner i Microsoft Teams

Nye webinar funktioner i Microsoft Teams

Microsoft begynder at udrulle webinar-funktioner i Teams, og bringer desuden nye præsentationsmuligheder til Teams via Presenter Mode.

Microsoft starter lanceringen

Microsoft starter lanceringen af webinar funktioner i Microsoft Teams fra og med den 11. maj. De nye webinar funktioner understøtter op til 1.000 deltagere med mulighed for at skalere op til 10.000 i “view-only” tilstand.

Webinar funktioner i Microsoft Teams

Med de nye funktioner i Teams får du brugerdefinerede registreringssider og deltagermails; forskellige præsentationsmuligheder; værtkontroller (som evnen til at deaktivere deltagerchat og video) samt rapportering efter begivenhed.

Fra denne måned giver Microsoft Dynamics 365 Marketing-brugere mulighed for at eksportere deltagerdata direkte fra Teams via det tidligere annoncerede Teams og Dynamics 365-integrationsarbejde.

webinar funktioner i Microsoft Teams

gratis ebog

De 4 mest almindelige sikkerhedsfaldgruber

Sådan driver du din virksomhed på en sikker måde - når som helst og hvor som helst.

    Når du udfylder formularen, accepterer du vores privatlivspolitik.

    De nye funktioner bliver en del af Microsoft 365 licensen

    En række tredjepartsfirmaer leverer allerede webinar-software og -tjenester – hvoraf nogle integreres direkte med Teams.

    Men Microsoft fastholder, at “kunderne ønsker at minimere antallet af værktøjer, de bruger til interne og eksterne engagementer,” sagde Teams ‘General Manager Nicole Herskowitz.

    Mens Teams oftest bruges til møder, som afholdes internt, gør de nye webinar funktioner det muligt også at udnytte funktionerne ud af til.

    De nye webinar funktioner bliver en gratis tilføjelse til Microsoft 365 E3 og E5, Microsoft 365 A3 / A5 samt Microsoft 365 G3 / G5. Microsoft 365 Business Standard- og Microsoft 365 Business Premium-planer inkluderer alle ovenstående funktioner for op til 300 deltagere.

    webinar funktioner i Microsoft Teams

    Microsoft tilbyder en række andre muligheder for møder og begivenheder, herunder dets Live Events Assistance Program og consulting services til Virtual Events. Desuden er Microsoft midt i en modernisering af sin Microsoft Stream-videotjeneste.

    I øjeblikket er Stream mere rettet mod store produktionsbegivenheder – Dog er det Microsofts mål at Stream bliver den underliggende tjeneste til oprettelse, deling og visning af videoer for alle Microsoft 365-tjenester. De nye webinar funktioner i Teams, gør dog ikke brug at Stream endnu.

    Microsoft meddelte også, at Presenter Mode i Teams begynder at blive rullet ud senere på denne måned. PowerPoint Live in Teams, som Microsoft introducerede tidligere på året, giver Teams-præsentanter mulighed for at se kommende slides, noter, mødechat og publikum i en enkelt visning, mens de præsenterer.

    Med Presenter Mode kan brugerne tilpasse, hvordan deres videofeed og indhold vises for publikum med Standout Mode (videofeedet vides som en silhuet foran delt indhold; Reportertilstand (indhold vises over talerens skulder); og Side-by-Side-tilstand) (videofeed vises sammen med indholdet).

    Standout Mode vil være tilgængelig senere i denne måned, og de to andre tilstande kort derefter.

    Her finder du en Quick start guide til afholdelse af webinarer i Microsoft Teams:
    https://teamworktools.azurewebsites.net/assets/TeamsWebinarsGetStartedGuide.pdf

    Vi samler på glade kunder

    Mød vores kunder

    Nyheder

    Seneste artikler

    4 typer backupløsninger forklaret

    4 typer backupløsninger forklaret

    4 typer backupløsninger forklaret : Indbyggede løsninger, Byg-det-selv, lokal løsning samt cloudløsning. Hvad er der rigtige for dig?

    //Test til get url