fbpx
bedre wifi på kontoret

Dårlig wifi på kontoret?

Liste over 12 overraskende wifi dræbere

12 overraskende wifi dræbere

Intet sætter en stopper for produktiviteten på en arbejdsplads som en mangel på internetadgang. Mange kontorer understøtter i stigende grad personale og gæster med wifi, hvilket kan skabe en overraskende belastning af dit kontors trådløse netværk, især i betragtning af stigningen i enheder, der opretter forbindelse.

Du vil måske blive overrasket over, hvilke dagligdagsting og situationer der får dit netværk i sænk. Her er de 12 mest almindelige problemer, der påvirker hvert kontor, uanset hvor lille eller stor det er.

gratis ebog

De 4 mest almindelige sikkerhedsfaldgruber

Sådan driver du din virksomhed på en sikker måde - når som helst og hvor som helst.

1. Tonet glas

Du skulle tro, at dit wifi-signal ville sejle lige igennem, men det gør det ikke. Tonet glas har ofte metaladditiver, der stærkt kan absorbere wifi-signaler. Så hvis dit kontor er dækket af væg-til-væg-vinduer eller konferenceværelser i glas, vil det påvirke dit signal.

2. Store spejle

Disse er enorme wifi vampyrer. Spejle kan reducere signalstyrken med op til 50 procent, fordi de afspejler signalet. Hvis badeværelset er mellem et access point og dit skrivebord, kan det skabe problemer.

3. Vand

Du vil måske elske et kæmpe akvarium på kontoret, men vand, ligesom glas, er en massiv wifi-dræber på grund af dens tæthed. Det absorberer og fanger signalet. Hvis du nogensinde har set dit signal falde på stranden eller i nærheden af ​​store vandområder, er det derfor.

4. Metalnet

Metalnet – (kyllingetråd) – er et almindeligt byggemateriale, hvilket betyder, at dine vægge er beklædt med metal. Metal er også en dræber for dit wifi-signal. For at undgå hullet i netværket, har du muligvis behov for ekstra access points for at øge signalet.

BYOD

Også kendt som “Bring Your Own Device” (Medbring din egen enhed), er en stigende tendens i mange virksomheder. De fleste access points kan håndtere 10-20 enheder ad gangen. Med nutidens spredning af tablets, smartphones, bærbare computere og trådløst kontorudstyr, f.eks. Din printer eller det dyrebare Apple TV i konferencelokalet, bliver båndbredden lynhurtig opbrugt. Planlæg derefter.

6. Bestyrelsesmøder

Vi har hørt mere end én gyserhistorie om at it -medarbejdere giver op, når netværket bryder sammen. Hvis alle personer i samme mødelokaler, begynder at downloade en stor præsentation på samme tid, kan det få netværket til at gå helt i stå. Undgå dette irriterende øjeblik, ved at sørge for at udstyret er lavet til at håndtere situationer som dette.

7. For mange separate wifi-netværk

Det er ikke ualmindeligt i nogle kontormiljøer, ofte uden formelt it-personale eller konsulter, at opsætte et meget blandet netværk. Ofte sker dette i takt med at virksomheden udvikler sig. Blandede access points med blandede indstiller, der kører på forskellige kanaler med forskellige adgangskoder for at øge dækningen.

Problemet er, at wifi-netværk i umiddelbar nærhed af hinanden kan skade mere end at gavne. Sørg for, at nogen har konfigureret dit system korrekt, så hele din opsætning kører bedst muligt uden at skabe interferens.

8. Dårlig placering

Det er meget vigtigt at estimere behovet på kontoret og placere udstyret mest optimalt. Med andre ord må du ikke placere dine access points på steder, hvor de ikke kan dække hele kontoret.

9. Udstyr af lavere kvalitet

Virksomheder anvender ofte udstyr leveret af deres internetudbyder – Udfordringen er at kvaliteten af disse varierer meget. Der er forskel på om udstyret skal levere internet til få enheder på et hjemmenetværk, eller til mange enheder på et kontor.

Når du skal have god dækning i en lille virksomhed, skal du have udstyr som er designet til erhvervslivet. Når du løbende får flere medarbejdere, kan du løbende udvide det netværk.

10. Arkivskabe af metal

Trådløse signaler nedbrydes ved at gå gennem metal, så placer ikke dine access points i et rum fyldt med arkivskabe af metal. Det kan virke indlysende, men du vil blive overrasket over, hvor ofte det sker.

11. Dit køkken

Oftest er her store hårde hvidevarer, som køleskabe, ovne og opvaskere. Disse store apparater, dræber dit netværk. Køleskabe og især mikrobølgeovne giver interferens, så hold udstyr uden for køkkenets rækkevidde.

12. Mennesker

Virkelig? Ja, den er god nok. Menneskekroppen består af 50-65 procent vand, og samles mange mennesker på et sted, så er det meget vand. Wifi-signaler har svært ved at trænge igennem vand, så monter dit access point i loftet for at minimere risikoen for interferens fra dine kolleger.

Nu hvor du kender hovedårsagerne til, at dit kontors wifi er så dårligt, kan du løse det. Vi ser ofte at det er en god blanding af ovenstående faktorer som påvirker kvaliteten på kontoret.

Hvordan måles wifi-signalstyrke?

Wifi-ikonet på dine elektroniske enheder illustrerer en generel styrke af dit wifi-signal, men det giver dig ikke det korrekte billede af signalet.

Der er mange forskellige måder at måle wifi-styrke på. Brugen af dBm (decibel-milliwatt) målinger er den mindst komplicerede og mest almindelige metode.

dBm udtrykkes i negative tal; signalstyrken kan variere fra -30 til -90 dBm. Hvad betyder det?

  • -30 dBm: Repræsenterer det bedst mulige signal. Det opnås normalt ved at stå ved siden af et access point.
  • -50 dBm: Alt inden for dette område vil opleves som et fremragende signal.
  • -60 dBm: Pålidelig signalstyrke.
  • -70 dBm: Ikke et stærkt signal.
  • -80 dBm: Upålidelig signalstyrke.
  • -90 dBm: En trådløs forbindelse er næsten umulig.

Jo tættere du er på -30 dBm, jo ​​bedre og stærkere vil signalet være.

For at måle din signalstyrke på din mobiltelefon, tablet eller en hvilken som helst trådløs enhed kan du bruge WiFi Analyzer – WiFi Signal Meter App til Android eller WiFi Status App til iOS. Apps er ekstremt nemme at bruge. Du kan udføre flere tests i forskellige rum og se, hvilke byggematerialer der har størst indflydelse på din ydeevne. Tænk over hvordan du indretter dig, så du undgår dårlig wifi-dækning på kontoret.

ADMINISTRERET OG BESKYTTET NETVÆRK

Professionelle netværksløsninger

Vil du også have høj sikkerhed på dit netværk og blive mere fleksibel? Få en uforpligtende dialog om jeres netværk med udgangspunkt i dine nuværende løsning.

yubico

Vil du også have høj sikkerhed på dit netværk og blive mere fleksibel?

Kontakt os i dag for en uforpligtende dialog om jeres netværk med udgangspunkt i dine nuværende løsning.

En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for en uforpligtende dialog.

Vi samler på glade kunder

Mød vores kunder

”Vi har i flere år arbejdet sammen med JDM, og vi er glade for den sparring og vejledning vi får.”

Niclas Pedersen

IT Driftchef, Wash World

”Vi var på udkig efter en it-partner, som vi kunne opbygge et langsigtet samarbejde med. Den partner fandt vi i JDM.”

Denis Lewinsky

CEO, Dansk Tandforsikring

”Vi var på udkig efter en it-virksomhed, som havde vores behov som kernekompetence, og det fandt vi hos JDM.”

Arne Sivebæk

CFO, STOK Emballage

Nyheder

Seneste artikler

Hold din computer sikker derhjemme

Hold din computer sikker derhjemme

Vigtige ting du skal vide som forberedelse til Windows 11 – Hvis en virksomhed ikke forbereder sig kan de ende med uventet nedetid.

7 grunde til at din virksomhed har brug for en firewall

7 grunde til at din virksomhed har brug for en firewall

I dag er virksomheder mere end nogensinde tidligere forbundet på global skala. Langt de fleste virksomheder har forbindelse til internettet, hvilket gør det meget lettere at udføre mange opgaver og forretningsfunktioner.

Få en sikker og guidet rejse til cloud

JDM er din garanti for en sikker, guidet og vellykket rejse til cloud. Vi tager udgangspunkt i Microsofts velafprøvede metoder, som giver dig en standardiseret og anerkendt proces. Derved har du fuld tryghed for at komme rigtigt fra start og sikkert i mål.

JDM’s tilgang til cloudrejsen

Vores metode for en sikker rejse til cloud handler ikke kun om vejen mod målet. Den handler også om efterfølgende vedligehold og opdatering, der sikrer den fortsatte værdi af løsningen.

Få en hybrid og fremtidssikret arbejdsplads

Begrebet ”Den hybride arbejdsplads” dækker over alle de cloudbaserede løsninger og teknologier, der understøtter nutidens digitale virksomheder og medarbejdere i hverdagen. Det er en fleksibel arbejdsmodel, designet til at gøre medarbejderen i stand til sikkert og stabilt at kunne udføre sit arbejde effektivt, både på og uden for kontoret.

JDM’s tilgang til den hybride arbejdsplads

Uanset hvad vi hjælper dig med, ser vi det i en større sammenhæng. Derved kommer vi hele vejen rundt om jeres it-behov med fokus på fleksibilitet, sikkerhed, samarbejde og procesoptimering.

Vi er eksperter i Microsoft Cloud og specialister hele vejen rundt om den hybride arbejdsplads​

JDM er all-in på cloud. Og vi er all-in på Microsoft. Med mere end 15 års erfaring kan vi dog også stadig hjælpe med klassiske og hybride løsninger på tværs af hele Microsofts økosystem.

Pin It on Pinterest

Share This