fbpx
En kvinde der sidder derhemme i en stol og arbejder

Kender du til udfordringerne for fleksible og mobile medarbejdere?

Det første skridt i din handlingsplan for den hybride arbejdsplads

Det første skridt i din handlingsplan for den hybride arbejdsplads

Bestyrelsen som holder møde angående hvilke sikkerhedsforanstaltninger de skal inplementere

Pandemien har skabt en massiv omvæltning i den måde, vi arbejder på. I marts 2020 reagerede de danske virksomhederne hurtigt på overgangen til hjemmearbejde og justerede deres processer og systemer løbende. Nu, hvor mange lande ophæver deres restriktioner, er virksomheder over hele verden i gang med at omdefinere, hvilke rammer der skal være for arbejde – og de vælger i vid udstrækning modeller for hybridarbejde, hvor medarbejderne opererer i krydsfeltet mellem at kunne arbejde overalt og arbejde på kontoret, hvilket giver dem større fleksibilitet.

Men selvom det er en fantastisk vision, er der en række overvejelser og udfordringer, der står i vejen for at kunne gøre det på den rigtige måde.

Forhindringer for den hybride arbejdsplads

At styre en hybrid arbejdsstyrke, der spænder over kontornetværk, hjemmenetværk og andre netværk, er i sagens natur en kompleks proces – især når det handler om at sikre, at dine sikkerhedsløsninger dækker alle disse elementer. Under pandemien har vi set en stigning i antallet af cybertrusler, der er målrettet mod enkeltpersoner.

På den ene side har cyberkriminelle udnyttet pandemien ved at sende coronarelaterede svindelforsøg relateret til vacciner eller økonomisk støtte. På den anden side er 47 % af alle enkeltpersoner blevet snydt af phishing-forsøg, mens de har arbejdet hjemme. Og når en enkelt medarbejderkonto først er blevet kompromitteret, har hackerne rig mulighed for at gennemsøge dine systemer for at finde følsomme data.

Omkostningerne i forbindelse med disse angreb er ikke ubetydelige. Ud over skaderne på en virksomheds omdømme kan omkostningerne til et sikkerhedsangreb i gennemsnit koste små og mellemstore virksomheder (SMV’er) tæt på 1 million kroner. Med hensyn til genoprettelsestid tager det for 43 % af ransomware-angreb over en uge at udbedre skaderne, og kun 35 % af SMV’erne opnår et overskud efter et langvarigt ransomware-angreb.

gratis ebog

De 4 mest almindelige sikkerhedsfaldgruber

Sådan driver du din virksomhed på en sikker måde - når som helst og hvor som helst.

    Når du udfylder formularen, accepterer du vores privatlivspolitik.

    Sådan tackler du sikkerhedstrusler i dag

    En it-supporter der sidder og er i gang med at forklare hvilke filer i deres server der ikke er sikre.

    Når man tager omfanget af sikkerhedstrusler i dag i betragtning, er det vigtigt at implementere teknologisk løsninger, der kan beskytte alle dine adgangspunkter – uanset hvor dine brugere logger på fra. Opbygning af sikkerhed er dog en kompleks og kostbar opgave, der kan være en byrde for dit IT-team, og den kommer på tværs af andre vigtige initiativer som f.eks. at flytte virksomhedens programmer til skyen. Derudover er det en krævende opgave at holde sig ajour med skiftende sikkerhedstrusler – og de løsninger, der bliver udviklet for at afhjælpe dem. Hvilket dit team måske slet ikke har tid til.

    Men hvor skal du starte?

     

    Sikkerhed skal med i din strategi for hybridarbejde

    Det er en god start at finde en teknologipartner, der prioriterer sikkerheden højest. Hos JDM kan vi med vores mere end 15 års erfaring indenfor IT-sikkerhed hjælpe dig med alt fra en sikkerhedsstrategi til implementeringen af Microsoft 365. Det er en intelligent løsning, der sørger for, at samarbejdet mellem dine medarbejdere er både problemfrit og sikkert. Uanset hvor de arbejder fra.

    Ved at bruge kunstig intelligens til at identificere trusler i realtid og beskytte mod dem kan Microsoft 365 understøtte dine sikkerhedsmedarbejdere, når de skal tackle nogle af de almindelige udfordringer i dag. Ved at beskytte enheder og forretningsdata og give mulighed for sikker fjernadgang er vores platform designet til at muliggøre hybridarbejde – på en bedre og mere sikker måde.

    Vil du gerne have mere at vide om, hvordan vi hos JDM kan hjælpe din virksomhed til en bedre it-sikkerhed?
    Kan I kontakte os her
    .

    Vi samler på glade kunder

    Mød vores kunder

    Nyheder

    Seneste artikler

    Microsoft 365 vs Office 365?

    Microsoft 365 vs Office 365?

    Office 365 er en suite af Microsofts produktivitetsapps, såsom Word, PowerPoint, Outlook og mere. Microsoft 365 er på den anden side en pakke, der inkluderer Office 365, Enterprise Mobility, Windows Enterprise.

    5 fede måder at visualisere dine Dynamics 365 data på!

    5 fede måder at visualisere dine Dynamics 365 data på!

    Hvorfor er datavisualisering vigtigt?
    Datavisualisering er vigtig, fordi det giver virksomheder mulighed for at se mønstre og tendenser i data, som er svære at se og afkode i tekst- eller databaseform. Datavisualisering gør det nemmere at forstå store mængder data, og det kan hjælpe virksomheder med at træffe beslutninger baseret på data, fremfor mavefornemmelser og formodninger.

    Microsoft varsler prisstigninger

    Microsoft varsler prisstigninger

    Fra 1. marts vil priserne på Microsoft Office-løsninger stige med op til 45 %! Siden lanceringen af Office 365 for ti år siden har Microsoft løbende geninvesteret for at imødekomme kundernes skiftende behov.

    //Test til get url