fbpx

Et år med GDPR

Sikkerhedsbrud oversvømmer tilsyn

Et år siden

Det er nu et år siden den nye persondataforordning trådte i kraft, men alligevel kæmper mange danske virksomheder stadig med at leve op til reglerne. Hver sjette virksomhed i Dansk Erhverv siger at de endnu ikke har styr på deres håndtering af persondata.

Med den nye persondataforordning kom der også et sæt nye værktøjer, som giver tilsynet mulighed for at uddele bøder, til virksomheder som ikke overholder reglerne. Helt op til 150 millioner kroner eller fire procent af virksomhedens samlede globale omsætning, hvis omsætningen er større end 150 millioner kroner.

I Danmark har Datatilsynet anbefalet en bøde på 1,2 millioner kroner til Taxa 4×35, fordi selskabet blandt andet har forsømt at slette data fra ni millioner personhenførbare taxature.

gratis ebog

De 4 mest almindelige sikkerhedsfaldgruber

Sådan driver du din virksomhed på en sikker måde - når som helst og hvor som helst.

“Vi har fået rigtig mange sager ind…”

Datatilsynet har modtaget 5.215 underretninger gennem de seneste 12 måneder, dog kunne knap 2.000 af dem lukkes uden at der blev indstillet til bøder.

Nogle af de største sager siden 25. maj 2018 har været Nordeas udfordringer med læk af persondata, som it-problemer var årsagen til.

Gladsaxe Kommune havde ikke krypteret deres regneark, og efter et fysisk indbrud på rådhuset blev dokumenterne, som lå lokalt på en computer, stjålet. Dokumenterne indeholdt oplysninger om 20.000 borgere, heriblandt personnummer, alder, køn, adresse og meget mere.

Vestjysk Bank lækkede en liste med oplysninger om mere end 1000 kunder. Listen var ved en fejl blevet sendt ud til omkring 100 privatkunder, og der var, ifølge bankdirektør, Jan Ulsø Madsen, tale om ”en menneskelig fejl”.

Hvad er jeres procedure for håndteringen af dokumenter?

Har du styr på dine data, og din it-sikkerhed?

Det kan virke utroligt uoverskueligt at skulle have regler og procedurer for hele din virksomheds dokumentbibliotek,
men det meste kan faktisk klares af automatiserede regler og systemer, som hele tiden guider og beskytter dig.

Vi samler på glade kunder

Mød vores kunder

”Vi har i flere år arbejdet sammen med JDM, og vi er glade for den sparring og vejledning vi får.”

Niclas Pedersen

IT Driftchef, Wash World

”Vi var på udkig efter en it-partner, som vi kunne opbygge et langsigtet samarbejde med. Den partner fandt vi i JDM.”

Denis Lewinsky

CEO, Dansk Tandforsikring

”Vi var på udkig efter en it-virksomhed, som havde vores behov som kernekompetence, og det fandt vi hos JDM.”

Arne Sivebæk

CFO, STOK Emballage

Nyheder

Seneste artikler

Hold din computer sikker derhjemme

Hold din computer sikker derhjemme

Vigtige ting du skal vide som forberedelse til Windows 11 – Hvis en virksomhed ikke forbereder sig kan de ende med uventet nedetid.

7 grunde til at din virksomhed har brug for en firewall

7 grunde til at din virksomhed har brug for en firewall

I dag er virksomheder mere end nogensinde tidligere forbundet på global skala. Langt de fleste virksomheder har forbindelse til internettet, hvilket gør det meget lettere at udføre mange opgaver og forretningsfunktioner.

Få en sikker og guidet rejse til cloud

JDM er din garanti for en sikker, guidet og vellykket rejse til cloud. Vi tager udgangspunkt i Microsofts velafprøvede metoder, som giver dig en standardiseret og anerkendt proces. Derved har du fuld tryghed for at komme rigtigt fra start og sikkert i mål.

JDM’s tilgang til cloudrejsen

Vores metode for en sikker rejse til cloud handler ikke kun om vejen mod målet. Den handler også om efterfølgende vedligehold og opdatering, der sikrer den fortsatte værdi af løsningen.

Få en hybrid og fremtidssikret arbejdsplads

Begrebet ”Den hybride arbejdsplads” dækker over alle de cloudbaserede løsninger og teknologier, der understøtter nutidens digitale virksomheder og medarbejdere i hverdagen. Det er en fleksibel arbejdsmodel, designet til at gøre medarbejderen i stand til sikkert og stabilt at kunne udføre sit arbejde effektivt, både på og uden for kontoret.

JDM’s tilgang til den hybride arbejdsplads

Uanset hvad vi hjælper dig med, ser vi det i en større sammenhæng. Derved kommer vi hele vejen rundt om jeres it-behov med fokus på fleksibilitet, sikkerhed, samarbejde og procesoptimering.

Vi er eksperter i Microsoft Cloud og specialister hele vejen rundt om den hybride arbejdsplads​

JDM er all-in på cloud. Og vi er all-in på Microsoft. Med mere end 15 års erfaring kan vi dog også stadig hjælpe med klassiske og hybride løsninger på tværs af hele Microsofts økosystem.

Pin It on Pinterest

Share This