Kommunikation blandt mennesker med Microsoft
Microsoft har siden virksomheden startede i 1972, haft produktivitet som omdrejningspunkt. Der er sket meget siden dengang, hvor der endnu ikke fandtes et grafisk interface at bevæge sig rundt på.
Som en del af deres produktivitetstankegang kunne Microsoft ikke komme uden om kommunikationen mellem mennesker. E-mail er blevet brugt flittigt siden slutningen af 90’erne, og bliver stadig i dag anvendt utrolig meget.
I skriftet fra Office Communicator til Skype For Business, præsenterede Microsoft i 2011 Microsoft Lync. Microsoft Lync var efterfølgeren til Office Communicator og bød på en hel bølge af forbedringer. Microsoft Lync blev lanceret til Windows Phone, Android systemet og iOS platformen i december 2011.
I takt med at de grafiske elementer blev opdateret til at ligne Skype mere og mere, tog Microsoft de velkendte funktioner fra Skype og implementerede dem i Microsoft Lync koden. Dette betød eksempelvis bedre samtalehåndtering og bedre muligheder for at ringe ud af virksomheden.
E-mail er ikke længere nok, når det kommer til straks-kommunikation såsom chat, videosamtaler og almindelige talte samtaler. Derfor lancerede Microsoft helt tilbage i 2007 deres Office Communicator. Forgængeren for det vi i dag kender som Skype For Business.
Allerede i slutningen af 2014 offentliggør Microsoft deres planer om at ændre navnet Microsoft Lync til Skype For Business. Den platform som tidligere var kendt som Microsoft Lync skulle nu have den store overhaling i brugergrænseflade og funktionalitet.
Under transformationen sagde den danske Office divisionschef følgende:
“Der er rigtig mange kunder, som bruger Lync allerede i dag. Som med de store ord, som vores CEO, Satya Nadella siger, så forsøger vi at finde noget tid til vores kunder med et langt enklere design og opbygning. Folk kender og bruger allerede Skype, så derfor vil det ligge naturligt for vores kunder at bruge Lync på netop den præcis samme måde som Skype – bare med langt flere business-relaterede funktioner som man kender det fra Lync,”
Siden dengang har navnet på Microsofts kommunikationsløsning været Skype for Business.
Nyheder
Seneste artikler
AI hjælper virksomheder med at forbedre it-sikkerheden
AI hjælper virksomheder med at forbedre it-sikkerheden – Danske virksomheder er i høj grad begyndt at udnytte mulighederne ved AI og ML.
Sådan sparer du penge med Microsoft 365!
Leder du efter måder at spare penge og forbedre effektiviteten af din virksomhed? Så behøver du kun se på Microsoft 365.
Dynamics NAV – End of support
Dynamics NAV – End of support! – Vi ser på betydningen af dette og hvordan din virksomhed skal forholde sig, hvis I stadig anvender NAV
Dynamics NAV – Derfor skal du have en plan!
Dynamics NAV – Derfor skal du have en plan! Har du en migrationsstrategi på plads, eller har du svært ved at komme i gang?
Derfor er Business Central bedre og mere sikker end Dynamics NAV!
Business Central er bedre og mere sikker end Dynamics NAV! Business Central tilbyder flere fordele i forhold til Dynamics NAV, læs dem her.
10 spørgsmål om Business Central
10 spørgsmål om Business Central – Vi ser nærmere på 10 populære spørgsmål, som virksomheder stiller, når de overvejer Business Central.