Hvad bruges Microsoft Office til?
Hvad bruges Microsoft Office til?
Microsoft Office er en suite af applikationer designet til at hjælpe med produktiviteten og udføre almindelige opgaver på en computer. Du kan oprette og redigere dokumenter, der indeholder tekst og billeder, arbejde med data i regneark og oprette præsentationer.
Foruden programmer som Word, Excel og PowerPoint som du nok kender, indeholder Microsoft Office også andre brugbare programmer som Teams, Outlook og OneDrive.
Her er en kort gennemgang af de forskellige programmer:
Word:
Microsoft Word eller MS Word (ofte blot kaldet Word) er et grafisk tekstbehandlingsprogram, som brugere kan skrive dokumenter med. Den er lavet af Microsoft. Dens formål er at give brugerne mulighed for at skrive og gemme dokumenter. I lighed med andre tekstbehandlingsprogrammer har den nyttige værktøjer til at lave dokumenter.
Excel:
Microsoft Excel er et regnearksprogram. Det betyder, at det bruges til at oprette gitter af tekst, tal og formler, der specificerer beregninger. Det er ekstremt værdifuldt for mange virksomheder, som bruger det til at registrere udgifter og indtægter, planlægge budgetter, kortlægge data og kortfattet præsentere finanspolitiske resultater.
PowerPoint:
PowerPoint er et værktøj til at lave visuelle præsentationer. Det giver brugerne mulighed for at præsentere information i en række “slides”, som kan indeholde en blanding af tekst, billeder, videoer og andet indhold. PowerPoint inkluderer mange visuelle formateringsskabeloner, som hjælper brugere med nemt at skabe professionelt udseende præsentationer.
Teams:
Microsoft Teams er en samarbejdsapp bygget til den hybride arbejdsplads, så du og dit team forbliver informeret, organiseret og forbundet – alt sammen på ét sted. I Teams kan du chatte, afholde møder, oprette mapper og håndtere filer. Teams er tilgængelig på de fleste enheder – PC/Mac, telefoner og tablets.
Outlook:
Outlook giver dig mulighed for at sende og modtage e-mails, administrere din kalender, gemme navne og numre på dine kontakter og spore dine opgaver. Outlook kan anvendes på PC/MAC, telefoner og tablets. Desuden findes der en online udgave, der kan afvikles direkte i browseren.
OneDrive:
Microsoft OneDrive er en filhostingtjeneste, som drives af Microsoft. OneDrive bruges til at synkronisere filer mellem dine enheder. Installeres OneDrive fx på din Windows-pc eller Mac, kan du tilgå synkroniserede filer fra din Android- eller iOS-enhed. Du kan bruge OneDrive til at gemme dokumenter, billeder og andre filer i skyen, dele dem med venner og endda samarbejde om indhold.
Microsoft 365
Microsoft 365 (Tidligere kaldet Office 365) er en overbygning på Office-pakken. Foruden alle Office-programmerne får du mulighed for at aktivere en lang række andre tjenester. Det hele for en fast pris pr. bruger pr. måned.
Nyheder
Seneste artikler
Sådan sparer du penge med Microsoft 365!
Leder du efter måder at spare penge og forbedre effektiviteten af din virksomhed? Så behøver du kun se på Microsoft 365.
Dynamics NAV – End of support
Dynamics NAV – End of support! – Vi ser på betydningen af dette og hvordan din virksomhed skal forholde sig, hvis I stadig anvender NAV
Dynamics NAV – Derfor skal du have en plan!
Dynamics NAV – Derfor skal du have en plan! Har du en migrationsstrategi på plads, eller har du svært ved at komme i gang?
Derfor er Business Central bedre og mere sikker end Dynamics NAV!
Business Central er bedre og mere sikker end Dynamics NAV! Business Central tilbyder flere fordele i forhold til Dynamics NAV, læs dem her.
10 spørgsmål om Business Central
10 spørgsmål om Business Central – Vi ser nærmere på 10 populære spørgsmål, som virksomheder stiller, når de overvejer Business Central.
Business Central integrerer med Power Platformen
Business Central og Power Platformen fra Microsoft arbejder problemfrit sammen, og gør dig i stand til at opnå mere.