fbpx

JDM Casestory – BoPil A/S

Cloudwork CRM giver BoPil fuldt overblik over kundedata

Hos BoPil A/S, som leverer foderløsninger til landbruget, stod man i starten af 2020 med en udfordring: Et behov for at kunne samle alle informationer om nuværende og potentielle kunder i ét system, som samtidig kunne integreres med virksomhedens ERP-system. Valget faldt på det cloudbaserede CRM-system cloudwork fra JDM, og virksomheden har ikke blot fået fuldt overblik over kunder og leads, men også velfungerende aktivitetsstyring til support- og servicemedarbejderne.

introduktion til BoPil A/S


BoPil leverer intelligente løsninger fra skitse til færdig produktion. Deres produkter og kompetente rådgivning sikrer deres kunder optimal omsorg, fodring, ernæring og management i hele deres landbrug.

Headerbilledet til BoPil A/S Kundecase, hvor en medarbejder står og skal til at køre ud til en kunde.

BoPil opnår fuldt overblik over kundedata

Michael Fussing Clausen, Adm. direktør hos BoPil A/S, fortæller:

”Vi ønskede dels større transparens i de forskellige data, vi havde om vores kunder, og dels havde vi brug for et system, der kunne give bedre opfølgning på de opgaver og aftaler, vores sælgere og andre medarbejdere havde med kunderne. Det var den velkendte situation, hvor hver enkelt medarbejder gemte noter i Excel-ark, mails i Outlook eller på notesblokke, så vi havde brug for at samle og gemme det hele ét sted.”

Virksomheden havde forsøgt sig med et andet CRM, men det kunne ikke integreres med BoPils ERP-system, Navision, hvilket også var et stort ønske.

”Digitale systemer i sig selv kan gøre tingene lettere, men det er også min oplevelse, at hvis tingene ikke kan integreres med hinanden, bliver det alligevel administrativt tungt. Derfor var en af de grundlæggende ting, da vi begyndte at søge efter et nyt CRM-system, at det kunne integreres med Navision, og der passede JDM’s løsning perfekt,” siger Michael Fussing Clausen.

Han fremhæver samtidig, at det også havde stor betydning, at JDM’s cloudwork CRM var tilpasset det danske marked, og at det var skåret ind til kernefunktionerne, så man kun betaler for det, man har brug for. Dermed ramte produktet også et prispunkt, der var attraktivt for virksomheden.

”Vi var blevet henvist til JDM af vores Navision-leverandør og kunne hurtigt se, at produktet opfyldte de krav, vi havde. Vi satte derfor processen i gang i foråret 2020, og efter få måneder, hvor JDM opsatte produktet til vores virksomhed ud fra en løbende dialog om vores behov, var vi oppe at køre i sommeren 2020. Det var en rigtig fin proces,” siger Michael Fussing Clausen og tilføjer:

”JDM har været nogle fantastisk gode partnere. De var gode til at tilpasse produktet efter vores ønsker, fx med de rapporter og lister, vi havde brug for at kunne trække. Vi har desuden en virkeligt god oplevelse med deres support og service. Vi har en aftale om kontinuerlig support, fx hvis vi får brug for udvikling af nye oversigter, og det fungerer bare. Når vi henvender os om et eller andet, vender de tilbage inden for få minutter.”

En medarbejder hos BoPil A/S der sidder og er ved at give en pattegrise mad.
Grise der er nysgerige på kameraret

Ekstra bonus: effektiv aktivitetsstyring

BoPil A/S har nu samlet alle data om potentielle og eksisterende kunder i CRM-systemet, og ud over mulighed for at trække forskellige oversigter og rapporter giver systemet også mulighed for at tilknytte opgaver til de enkelte medarbejdere og sende påmindelser om deadlines og aftaler. Men BoPil A/S udnytter også systemet til en anden central opgave i deres daglige arbejde, nemlig aktivitetsstyring, hvor kundernes service- og supportsager planlægges og registreres.

”Vi kunne se, at CRM’ets indbyggede funktioner også gjorde det muligt at oprette denne del af vores forretning i systemet, og det fungerer virkeligt effektivt. Dels kan vi planlægge serviceopgaver i kalenderen og indstille, hvilken medarbejder der skal udføre dem, men det har også den store fordel, at vores kørende serviceteknikere altid har adgang til den kommunikation og historik, vi har om kunden. For eksempel kan de slå op på deres smartphone mens de er ude hos kunden og sige, den her opgave løste vi på dét tidspunkt på denne måde. Dermed oplever kunden, at vi altid har 100% styr på deres produkter, service osv.,” siger Michael Fussing Clausen og tilføjer:

”Hjemme på kontoret kan vi også løbende følge op på servicebesøg og aftaler. Vi kan se, hvilke ting vi skal være opmærksomme på ift. en kunde, og følge op på, om de ting er blevet løst, hvad enten det er en opgave for salg eller service. I sidste ende giver det kunderne en bedre service, og det gør deres overordnede oplevelse af vores produkter og serviceydelser endnu bedre.”

Michael Fussing Clausen

Adm. direktør, BoPil A/S

Et centralt værktøj i dagligdagen

Systemet anvendes nu dagligt i flere af virksomhedens afdelinger – salgsafdeling, service- og supportafdeling og ledelse – og tilbagemeldingerne om det nye system har været positive.

”Vi var meget bevidste om, hvordan vi kørte systemet ind, så det blev gjort helt tydeligt, at det ikke bare var et administrativt redskab, men at det fx kunne hjælpe sælgerne til at sælge mere og servicemedarbejderne med at yde bedre service. Samtidig stillede det nogle krav til vores egen datadisciplin, for det er klart, at jo bedre data, du fylder ind i systemet, jo bedre er de resultater, du får ud. Vi har fået lavet nogle gode processer omkring vores data og arbejdsopgaver, og jeg oplever, at medarbejderne meget gerne vil arbejde med systemet i hverdagen,” siger Michael Fussing Clausen og afslutter:

”Vi har fået et produkt, som vi er rigtigt glade for, og som har givet os endnu mere, end vi gik efter at få. Vi har fået tilført stor værdi, i og med at vi løbende opsamler og kan tilgå alle aspekter af vores interaktioner med kunderne. Systemet er blevet et centralt værktøj i vores hverdag. Vi har en meget høj grad af tryghed i at vide, at systemet fungerer stabilt og effektivt, og vi har styr på de aftaler, der er lavet, så intet bliver glemt eller udført for sent. Og så har vi fået et rigtig positivt indtryk af JDM, både i opstartsfasen og efterfølgende support, og vi håber på et langvarigt og godt samarbejde fremover.”

En medarbejder hos BoPil A/S der er ved at lave en raport omkring hvor mange pattegrise der er i stalden.

Vi hjælper også gerne dig

Kontakt os i dag for en uforpligtende demo af vores løsninger
med udgangspunkt i dine nuværende systemer.

    Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.

    En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for et demo- og rådgivningsmøde

    Vi skaber værdi på tværs af segmenter og brancher

    Vi samler på glade og tilfredse kunder og vi gør hver dag en indsats for at levere kvalitet, der skaber værdi for dem. Her er et udpluk:

    //Test til get url
    // Test til get formcapture 310523