fbpx

JDM Kundecase – NiceHair ApS

JDM sikrer hardwaren hos NiceHair

Hos NiceHair ApS i Esbjerg afsender ca. 100 medarbejdere ugentligt tusindvis af pakker med hår- og kosmetikprodukter mm. til kunder over hele verden. Virksomheden er i stor vækst og ansætter løbende nye medarbejdere, og derfor har virksomheden et løbende samarbejde med JDM A/S om indkøb og opsætning af forskellige typer udstyr.

introduktion til NiceHair

 

 

Tilbage i 2008 startede NiceHair i en kælder, hvor salget primært kom fra frisørprodukter. Sidenhen har virksomheden udviklet sig til at sende flere tusinde pakker dagligt, til det meste af Europa. I dag har virksomheden mere end 50 ansatte, og er fortsat i vækst.

Som at have ekstra ”manpower” i hverdagen

Hos NiceHair ApS i Esbjerg afsender ca. 100 medarbejdere ugentligt tusindvis af pakker med hår- og kosmetikprodukter mm. til kunder over hele verden. Virksomheden er i stor vækst og ansætter løbende nye medarbejdere, og derfor har virksomheden et løbende samarbejde med JDM A/S om indkøb og opsætning af forskellige typer udstyr.

CTO hos NiceHair ApS Rasmus Kronborg fortæller:

“Vi har været gennem en stor vækst de seneste år, og vi nåede til et punkt, hvor vi havde brug for en ekstern partner, der kunne hjælpe med indkøb, opsætning og sikkerhed i forbindelse med vores hardware. Vi interviewede forskellige potentielle leverandører, og det stod hurtigt klart, at JDM A/S ville kunne levere en totalløsning, der omfattede alle de enkeltopgaver, vi var på udkig efter leverandører til.”

I dag foretager NiceHair ApS ugentligt hardware-indkøb via JDM A/S – enten direkte via virksomhedens webshop eller via salgsafdelingen, der rådgiver om det bedst mulige udstyr til virksomhedens behov. Ud over virksomhedens mange PC’ere omfatter samarbejdet også fx AV-udstyr til møderum, TV-skærme og monitorer, printere og endda en 3D-printer.

Vi har en fast kontakt

”Vi har en fast kontakt hos JDM, som kender vores behov og setup, så når vi har brug for noget nyt udstyr, ringer eller skriver vi til dem, og så kommer de med forslag til, hvad der er smartest at gøre. De har jo en langt større kontaktflade til producenterne, så i stedet for at vi skal bruge tid på at afsøge markedet, kan vi suge viden til os fra dem og få rådgivning om, hvilken løsning vi bør vælge,”

fortæller Rasmus Kronborg og tilføjer, at det giver stor tryghed at vide, at NiceHair ApS’ indkøb sker på et solidt vidensgrundlag:

”Det kan godt være, vi på forhånd har en idé om, hvad vi gerne vil have, men når vi kontakter JDM, kommer de ofte med et endnu bedre forslag, fordi de har et indgående kendskab til nuværende og kommende produkter på markedet. Det betyder, at vi undgår at investere i løsninger, der ikke vil fungere i praksis til en medarbejderstab på 100 personer, og i stedet får gode, velfungerende løsninger, der også kan skaleres yderligere i takt med virksomhedens vækst,” siger han.

”Samarbejdet fungerer supergodt, og de yder lynhurtig service. Det er enormt let for os at indkøbe nye maskiner”

Rasmus Kronborg

Chief Technology Officer, NiceHair ApS

Større it-sikkerhed

Samarbejdet mellem JDM A/S og NiceHair ApS har desuden styrket virksomhedens IT-sikkerhed. Den første opgave, der skulle løses i det nye samarbejde, var nemlig at sikre, at NiceHair ApS’ hardware levede op til nutidens sikkerhedskrav.

”På baggrund af rådgivning fra JDM fik vi udstyret alle vores PC’er med en indbygget sikkerhedschip. Det betyder, at vi nu kender identiteten på medarbejderen på hver enkelt maskine, og samtidig får vi fx en notifikation, hvis der sker unormale logins, så vi kan reagere, hvis der er behov for det. Eksempelvis fik vi for nyligt besked om, at der var sket et uregelmæssigt login fra en maskine i Østrig – det viste sig at være en medarbejder, der var på skiferie, men havde det været et ondsindet login, kunne vi have spærret maskinen fra vores kontor i Danmark,” siger Rasmus Kronborg.

Ekstra ”manpower” i hverdagen

Ud over anskaffelsen af sikker og tidsvarende hardware udgør samarbejdet med JDM A/S også en vigtig ressource i hverdagen i forhold til opsætning af computere til nye medarbejdere eller ved afsked med medarbejdere.

”Man kan sige, at JDM’s konsulenter fungerer som en ekstra hardware-medarbejder i vores IT-afdeling, som vi kan inddrage efter behov. Vi giver dem besked, når vi får en ny medarbejder, og så leverer JDM – oftest allerede dagen efter – en maskine, hvor programmer, licenser, brugeradgang osv. er sat op automatisk via Microsoft Intune, så vi blot skal foretage den afsluttende opsætning sammen med medarbejderen her i huset. Og omvendt, hvis en medarbejder fratræder, henvender vi os til JDM, og så får vi hurtigt lukket brugeradgange og slettet gamle data fra personens computer. Hvis ikke vi havde den mulighed, skulle vores interne it-afdeling, som består af fire udviklere, bruge mange ressourcer på det, da vi jo løbende vækster og får nye medarbejdere,” fortæller Rasmus Kronborg.

En mand der sidder og arbejder, med et busy light der indikere at han er fri.
En sælger der sidder ved hans PC og snakker med en kunde.

Let, trygt – og fremtidssikret

Hos NiceHair ApS er Rasmus Kronborg meget tilfreds med det faste samarbejde med JDM A/S, som gør hverdagen i virksomheden både nemmere og tryggere.

”Samarbejdet fungerer supergodt, og de yder lynhurtig service. Det er enormt let for os at indkøbe nye maskiner – JDM svarer som regel samme dag, som vi henvender os til dem, og vi får god og grundig vejledning med udgangspunkt i deres kendskab til vores behov og nuværende systemer. Hvis vi selv har bestilt noget i deres webshop, som ikke passer sammen med de andre ting, vi har, henvender de sig endda og gør opmærksom på det,”

siger han og afslutter:

”Og så er det en klar fordel, at vi har alle vores indkøb samlet ét sted, så vi har vished for, at det, vi anskaffer os, fungerer for os – også om nogle år, når vi har fået endnu flere medarbejdere – og, ikke mindst en sikkerhed for, at vores IT-sikkerhed er helt i top.”

Vi hjælper også gerne dig

Kontakt os i dag for en uforpligtende demo af vores løsninger
med udgangspunkt i dine nuværende systemer.

    Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.

    En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for et demo- og rådgivningsmøde

    Vi skaber værdi på tværs af segmenter og brancher

    Vi samler på glade og tilfredse kunder og vi gør hver dag en indsats for at levere kvalitet, der skaber værdi for dem. Her er et udpluk:

    //Test til get url