STOK Emballage K/S

Outsourcing giver frihed og stabilitet

“Vi får fuld opmærksomhed!“

Arne Sivebæk, økonomi- og administrationschef, STOK Emballage K/S

STOK Emballage

STOK Emballage K/S er en af Danmarks største uafhængige leverandører af emballageproduk¬ter. Den familieejede virksomhed blev etableret i 1978 som Stok Emballering og blev med sin overtagelse af SK Emballage i Odense til SK-STOK i 1998 og nu STOK Emballage K/S.

Behovet for tidssvarende og stabile it-løsninger fik STOK Emballage K/S til at søge samarbejde med en ekstern leverandør. STOK har nu i flere år samarbejdet med JDM, der løser it-opgaverne til fuld tilfredshed. Den økonomisk fordelagtige løsning har givet STOK stabilitet og mulighed for at tænke langsigtet på it-området.

Som mange andre virksomheder har STOK udviklet sig fra at være en virksomhed med et relativt beskedent it-behov til at være fuldstændig afhængig af stadigt mere komplekse systemer. ”Går vores systemer ned, så er vi out of business,” siger økonomi- og administrationschef, Arne Sivebæk. STOK har outsourcet al it-infrastruktur drift og hosting til JDM.

Nye behov

I 2006 besluttede STOK at skifte til en ekstern it-leverandør. ”Vores behov kunne ikke længere dækkes af en enkelt person. Omvendt ville det være uforholdsmæssigt kostbart at udvide it-afdelingen med yderligere personale, blandt andet fordi vi har behov for specialviden på flere områder. Dermed ville vi ikke kunne dække vores akutte kompetencebehov med blot en ny it-medarbejder” fortæller Arne Sivebæk.

Fuld opmærksomhed fra JDM

Løsningen var at finde et konsulenthus med spidskompetencer, som matchede STOKs behov.
”Vi var på udkig efter en it-virksomhed, som havde vores behov som kernekompetence, og det fandt vi hos JDM. Vi oplevede også, at vi hos JDM fik deres fulde opmærksomhed. Vi regnede naturligvis også på økonomien i outsourcingen, og det så – og ser stadig – rigtig fornuftigt ud,” siger Arne Sivebæk.

Stabilitet og sikkerhed

Tidligere gik systemerne ned flere gange om ugen og efterlod hele virksomheden uarbejdsdygtig.
”Vi er 100 procent afhængige af, at vores it fungerer. Når der er nedbrud, kan vi ikke arbejde, og det gælder alle i virksomheden. Det har vi nu fået rettet op på.
Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår vi sidst havde et nedbrud,” siger Arne Sivebæk.
Hver anden uge gennemgår JDMs konsulenter systemerne og diskuterer de overordnede linjer. I det daglige foregår kontakten via telefon, og STOK ringer direkte til JDM, hvis der opstår problemer.

Dokumentation giver frihed

”Dokumentation er noget af det vigtigste for os. Vi har overblik over, hvad der sker og hvor. Det betyder også, at alle med et vist it-kendskab hurtigt kan sætte sig ind i vores opsætning. Det giver os en frihed og egentlig mere selvstændighed, end da vi varetog opgaven selv,” mener Arne Sivebæk.

Bliv kontaktet af en ekspert

JDM er certificerede eksperter

JDM Gold Partner

Højeste kompetence- og ekspertiseniveau.

JDM Solutions Master

Microsoft-certificeringer på højeste niveau.

Certificeret Hosting.

Vores viden betyder, at vi forstår dine problemstillinger og har kompetencerne til at give dig præcis den it-løsning, du har brug for.