fbpx

Skype for Business

Effektiv kommunikation mellem mennesker

Kommuniker med chat, telefoni eller videosamtale

Skype for Business understøtter chat, tale, skærmdeling og videokonference.
Desuden kan du kommunikere med verdens mere end 300 mio. Skype-brugere.

 

Indbygget chat

Send chatbeskeder under møder for at vise dine ideer.

Skærmdeling

Del din skærm eller en fil. Giv og tag kontrol.

Enhver enhed

Fungerer på pc/Mac, iPhone, iPad og Android.

Specielt udviklet tilbehør

Gør jeres samtaler bedre med certificerede kameraer, headsets og mikrofoner.
 
 

Deltag overalt

Skype for Business fungerer på et vel af enheder, og gør dig i stand til at deltage i møder, have samtaler og løse opgaver på farten.
 
 

Mulighederne er mange

Udsend Skype for Business-møder og webinarer på internettet, til op mod 10.000 mennesker, som kan deltage fra en browser på næsten hvilken som helst enhed.

Møderne kan indeholde afstemninger og udtalelser i realtid, plus Yammer, så alle kan tale sammen under udsendelsen. Denne tjeneste er inkluderet i alle Office 365 E-planer. Den afvikles i Microsofts datacentre baseret på Azure Media Services, men kan godt kombineres med en on-premise Skype for Business løsning. Dem der præsenterer benytter Skype for Business klienten, og skal derfor ikke oplæres i et nyt system.

Alle deltagere kan individuelt pause afviklingen undervejs og når mødet er færdigt kan optagelsen uploades til Office 365 Video portalen. Virksomheder kan benytte ”Mødeudsendelse” til at orientere hele organisationen eller til træning i nye produkter eller arbejdsgange. Eksternt kan man fx uddanne sine forhandlere i produkter og orientere eksterne interessenter. Organisationer kan blive mere tilstedeværende for medlemmerne i forhold til udsendelse af traditionelle nyhedsbreve.
Mødedeltagerne kan ringe til Skype-møder fra stort set alle enheder, og arrangørerne kan ringe ud, for at få deltagere med.

Opkaldsfunktionen er en tilføjelse til muligheden for at deltage i et møde med et enkelt tryk fra en pc, smartphone og browser, og giver medarbejderne mulighed for at deltage i et onlinemøde selv på steder uden internetadgang ved at ringe fra en almindelig telefon. I on-premise udgaven af Skype for Business har man længe kunnet udsende Skype mødeinvitationer som indeholder et indringningsnummer, men dette har ikke tidligere været muligt i Skype for Business Online uden tilkøb af dyre tjenester fra non-Microsoft ”Audio Conferencing Providers”.

Microsoft har indringningsnumre i mange lande rundt omkring i hele verden, herunder ”besværlige” lande som fx Kina, Indien og Rusland. PSTN-møder er inkluderet i Office 365 E5 men kan også tilkøbes som separat tjeneste. Virksomheder og organisationer med en international kontaktflade i mange lande er oplagte brugere af PSTN-møder.
JDM har specialiseret sig i software fra den markedsledende producent til omstillingsfunktionen, Competella. Med en Competella-omstillingsløsning til Skype for Business får du en lang række fordele og ekstrafunktioner i forhold til det, Skype for Business alene tilbyder, fx:

› Betjening uden mus
› Kraftfuld søgning efter den rette medarbejder
› Opslag i medarbejdernes kalendere
› Sæt et opkald i kø, når der er optaget
› Oplysning til opkalder om placering i kø
I en professionel telefoniløsning byder du opkalderen velkommen til firmaet og giver besked uden for åbningstid. Du kan også præsentere en menu med valgmuligheder, så opkalderen kan vælge hvilken afdeling, han skal tale med.

Du får den mest professionelle velkomst, når du lader et lydstudie indtale dine automatiske beskeder i telefonsystemet, bl.a. velkomst eller lukkebesked. JDM formidler kontakten til et lydstudie, hvor en professionel speaker indtaler beskederne. JDM tager sig også af de tekniske detaljer omkring lydformater osv.
Med Skype for Business kan du se kollegernes kommunikationsstatus – om de fx er i gang med en telefonsamtale. Så kan du vælge den mest effektive kommunikationsform.

Med JDM’s løsning til mobilstatus kan du i Skype for Business se alle igangværende samtaler på mobilerne. Løsningen kræver hverken agent/app på mobilen, og du kan derfor bruge alle typer mobiltelefoner.
Med Skype for Business får du overblik over din virksomheds indkommende opkald og medarbejdernes mulighed for at besvare dem.

Skype for Business-serveren fordeler kaldene, og call center-medarbejderne besvarer med Skype for Business-klienten, som er en del af Office 2013-pakken. Du kan vælge tillægsløsninger, der viser både status og giver mulighed for at trække historiske rapporter. på de enkelte brugeres skærme eller på storskærm kan du se, hvor mange der venter i køen, ventetiden, hvor mange kald er der modtaget i dag, og hvor mange afbrød opkaldet. Du kan trække rapporter, der viser oplysningerne opdelt pr. ringekø eller pr. medarbejder.

På hjemmesiden kan du informere dine kunder om den aktuelle ventetid (BestTime). Kunder kan her vælge at modtage en mail eller sms, når ventetiden kommer under en vis grænse. Så kan du få en fordeling af opkaldene til tidspunkter, hvor bemandingen er optimal.
Når du integrerer telefoni i Skype for Business-løsningen, skal der være mindst én kobling mellem Skype for Business og det offentlige telefonnet, PSTN. Forbindelsen kan etableres på forskellige måder – typisk enten via ISDN eller SIP-trunk. Har din virksomhed flere afdelinger, måske endda i flere lande, er det vigtigt, at du både overvejer optimal samtalekvalitet og taksering af taletrafikken. JDM har erfaringer med alle opkoblingsformer og rådgiver om den mest optimale løsning for dig.
Nogle medarbejdere har brug for at kunne bevæge sig frit i hele virksomheden og stadig besvare telefonopkald. JDM etablerer en Skype for Business-integreret DECT-telefoniløsning med trådløse håndsæt, så dine medarbejdere frit kan bevæge sig rundt. Opkald kan let besvares og omstilles – også opkald til ringegrupper.
JDM rådgiver om dit valg af teleoperatør – både for fastnet og mobiltelefoni. De forskellige udbydere har forskellige pakker, priser og muligheder. Ved at vælge den rette udbyder får du fordele i forhold til tæt integration med Skype for Business telefoni-løsningen.
Har du allerede udstyr til video-konferencer? JDM kan integrere Skype for Business video med andre producenters systemer.
It-sikkerheden er væsentlig for os, når vi designer en Skype for Business-løsning. I dialog med dig finder vi den rette balance mellem fleksibilitet og sikkerhedsniveau. Du kan fx have brug for et sikkerhedslag mellem din Skype for Business-server og internettet via en såkaldt Reverse Proxy.
Personlig telefonsvarer integreret med e-mail

Skype for Business giver dig flere muligheder for at håndtere ubesvarede opkald: Kolleger kan få kaldet tilbudt, opkald kan viderestilles til egen mobil eller fx afdelingsnummer. Du kan også lade opkaldet gå til medarbejderens personlige voicemail med opkalderens muligheder for at komme i kontakt med organisationen, hvor opkalderen kan lægge besked. Beskeden leveres i indbakken på alle de enheder, medarbejderen har opsat sin e-mail på.

Du skal altså ikke ringe til en beskedtjeneste for at aflytte beskeder. JDM anbefaler, at du lader ubesvarede opkald til en mobil gå videre til det personlige telefonnummer i Skype for Business. Det giver dig én samlet indbakke at forholde dig til.
 
 

Skype for Business er en del af den moderne arbejdsplads

Den moderne arbejdsplads er forankret i skyen og den digitale verden. En verden hvor mennesker og teknologi arbejder problemfrit sammen og derfor kan opnå mere og skabe bedre resultater.

Modern Workplace er en af JDMs it-løsninger i samarbejde med Microsoft
 

Bliv kontaktet af en ekspert

 
 
JDM er landsdækkende totalleverandør af den moderne arbejdsplads, baseret på Microsoft 365 og Dynamics 365
Kontakt