Få support – kontakt vores helpdesk

Support_ikon3
Start remote session

Dansk - Vejledning

  1. Tryk på den grønne “Start remote session” knap.
  2. Vælg “Kør programmet” og accepter eventuelle advarsler
  3. Angiv den 8-cifrede pinkode, som du får af din supportmedarbejder

English - Guide

  1. Click on “Start remote session”
  2. Chose to run the program and accept any warnings
  3. Type the 8-digit pin code that you will receive from your supporter
a

Support og hotline

Du kan bruge vores support og hotline, også selv om din virksomhed ikke har indgået en fastpris supportaftale. Du skal dog være opmærksom på, at du kan blive faktureret for den tid, det tager, og derfor skal du sikre dig, at din henvendelse er i overensstemmelse med retningslinjerne i din virksomhed.

Telefonen er åben mandag til torsdag fra 8 til 16 og fredag fra 8 til 15

Døgnservice

Kunder, der har beredskabsaftale, kan uden for normal åbningstid ringe på det udleverede telefonnummer til vagtpersonalet.

Hjælp til ofte stillede spørgsmål:

Hvordan sætter jeg min smartphone op til mail?


Har din virksomhed taget Enterprise Mobility + Security (EMS) i brug, kan mail og Wifi profiler m.m. opsættes helt automatisk. Det kræver blot at du installerer en app der hedder ”Firmaportal” på din iOS eller Android enhed.

 

Når app’en er installeret følger du anvisningerne, så du tillader central administration af din enhed.

 

Bare rolig. Selvom det er din egen private enhed, vil du ikke tillade kontrol over dine egne personlige data. Det er kun virksomhedens applikationer og data der bliver omfattet af den forøgede sikkerhed.

 

Har din virksomhed ikke EMS, kan du selv konfigurere dine apps og mail ved at følge vejledningen her:

Office Support

Hvordan nulstiller jeg min adgangskode?

Har din virksomhed taget Enterprise Mobility + Security (EMS) i brug kan du selv skifte din adgangskode, hvis du glemmer den eller har mistanke om at nogen misbruger den. Hvis ikke, kan du kontakte vores helpdesk eller din interne it-ansvarlige.

 

Kender du din nuværende adgangskode, kan du ændre den på din Windows enhed ved at trykke ”Alt”+”Ctrl”+”Delete” og vælge ”skift en adgangskode”.

 

Har du glemt din adgangskode (og er din konto blevet konfigureret til det med EMS) kan du selv nulstille koden ved at gå til http://portal.office.com og vælge ”Kan du ikke få adgang til din konto”.

Hvordan laver jeg en app-adgangskode?

Hvis din virksomhed har taget Enterprise Mobility + Security (EMS) i brug og adgang ”udefra” er beskyttet med multifaktorgodkendelse (MFA), kan du gøre livet lidt nemmere for dig selv ved at anvende kryptiske app-adgangskoder i visse sammenhænge.

 

Du opretter og administrerer app-adgangskoder her: https://account.activedirectory.windowsazure.com/AppPasswords.aspx

 

Hvis du vil logge på Outlook, Skype for Business eller andre apps, der er installeret på din computer eller smartphone, kan du oprette en appadgangskode. Indtast appadgangskoden, når du bliver bedt om det, i stedet for kontoadgangskoden for dit arbejde eller din skole.

Hvordan ved jeg om der er garanti på min HP eller Lenovo enhed?

Find ud af om din enhed er omfattet af garanti og hvordan du fejlmelder den her:

Lenovo: Her

HP: Her

Hvor finder jeg drivere til min Lenovo eller HP enhed?
Hvordan aktiverer jeg Windows 10 Enterprise?

Sådan aktiverer du Windows 10 Enterprise. Også på en ældre pc.

Har du købt Windows 10 Enterprise via CSP kan du aktivere licensen selvom du har en ældre pc, der ikke er født med Windows 10.

Det gælder uanset om du har købt Windows 10 Enterprise E3 eller E5 alene, eller som en del af en større pakke fx Secure Productive Enterprise.

 

Microsoft licensregler for Windows Enterprise har hidtil krævet at der i forvejen fandtes en aktiveret Windows Pro licens på den respektive enhed/pc. Denne regel er dog i 2017 ændret for Windows 10 Enterprise licenser købt via en Cloud Solution Provider. Det betyder at du har ret til den mest sikre udgave af Windows på alle dine enheder (dog max 5 stk. pr. licenseret bruger) uanset om de er født med en ældre udgave af Windows. OBS. Gældende for Windows 7 og nyere.

 

Under normale omstændigheder vil Enterprise licensen automatisk blive aktiveret når en bruger med korrekt tildelt licens logger på.

Oplever du alligevel fejl, så tjek denne liste over kendte årsager/løsninger:

  • Kontroller at enheden er tilsluttet internettet
  • Antivirus eller firewall kan blokere for produktaktivering (prøv at slå dem fra midlertidigt)
  • Kontroller dine BIOS indstillinger. Det anbefales at slå ”Secure boot” fra og at både ”UEFI” og ”Legacy boot” er aktiveret. Hvis muligt bør ”Legacy boot” prioriteres før ”UEFI” for at opnå størst kompatibilitet
  • Prøv manuelt at udtrække licensnøglen fra BIOS og aktivere manuelt
    • Start en kommandoprompt (husk at vælge “kør som administrator”)
    • Skriv kommandoen: wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey
    • Tryk “Enter”
    • Hvis nøglen findes i BIOS vil den blive vist. Kopier nøglen ved at markere den og trykke ”Enter”
    • Klik Start > Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Aktivering > Skift produktnøgle
    • Indsæt produktnøglen fra før og klik “Næste” for at aktivere
  • Stadig problemer? Kontakt JDM Support
Se flere tips & tricks og guides

JDM er certificerede eksperter

JDM Gold Partner

Højeste kompetence- og ekspertiseniveau.

JDM Solutions Master

Microsoft-certificeringer på højeste niveau.

Certificeret Hosting.

Vores viden betyder, at vi forstår dine problemstillinger og har kompetencerne til at give dig præcis den it-løsning, du har brug for.