fbpx

JDM Helpdesk

Få support – Kontakt vores helpdesk.

Opret Support-Ticket

Opret en support ticket i vores system, og beskriv din udfordring.

Ring til os

Ring direkte til vores support team, og få hjælp til at løse dine udfordringer.

Remote session

Opret en direkte forbindelse mellem
JDM og din enhed.

-

Dansk - Vejledning

1. Tryk på den grønne “Start remote session” knap.
2. Vælg “Kør programmet” og accepter eventuelle advarsler” knap.
3. Angiv den 8-cifrede pinkode, som du får af din supportmedarbejder

English - Guide

1. Click on “Start remote session”
2. Chose to run the program and accept any warnings
3. Type the 8-digit pin code that you will receive from your supporter

Helpdesk & Hotline

Telefonen er åben mandag til torsdag fra 8:00 til 16:00 og fredag fra 8:00 til 15:00

Du kan altid oprette en Support-Ticket – Selvom Helpdesken ikke er åben.

Du kan bruge vores support og hotline, også selv om din virksomhed ikke har indgået en fastpris supportaftale. Du skal dog være opmærksom på, at du kan blive faktureret for den tid, det tager, og derfor skal du sikre dig, at din henvendelse er i overensstemmelse med retningslinjerne i din virksomhed.

Døgnservice
Kunder, der har beredskabsaftale, kan uden for normal åbningstid ringe på det udleverede telefonnummer til vagtpersonalet.

Hjælp til ofte stillede spørgsmål:

Hvordan sætter jeg min smartphone op til mail?

Har din virksomhed taget Enterprise Mobility + Security (EMS) i brug kan du selv skifte din adgangskode, hvis du glemmer den eller har mistanke om at nogen misbruger den. Hvis ikke, kan du kontakte vores helpdesk eller din interne it-ansvarlige. 

Hvordan laver jeg en app-adgangskode?

Kender du din nuværende adgangskode, kan du ændre den på din Windows enhed ved at trykke ”Alt”+”Ctrl”+”Delete” og vælge ”skift en adgangskode”. 

Har du glemt din adgangskode (og er din konto blevet konfigureret til det med EMS) kan du selv nulstille koden ved at gå til http://portal.office.com og vælge ”Kan du ikke få adgang til din konto”. 

Hvordan ved jeg om der er garanti på min HP eller Lenovo enhed?
Find ud af om din enhed er omfattet af garanti og hvordan du fejlmelder den her: 

Lenovo: Lenovos Warranty Lookup

HP: HP Warrenty Tjek

Hvor finder jeg drivere til min Lenovo eller HP enhed?
Hvordan aktiverer jeg Windows 10 Enterprise?

Sådan aktiverer du Windows 10 Enterprise. Også på en ældre pc. 

Har du købt Windows 10 Enterprise via CSP kan du aktivere licensen selvom du har en ældre pc, der ikke er født med Windows 10. 

Det gælder uanset om du har købt Windows 10 Enterprise E3 eller E5 alene, eller som en del af en større pakke fx Secure Productive Enterprise. 

Microsoft licensregler for Windows Enterprise har hidtil krævet at der i forvejen fandtes en aktiveret Windows Pro licens på den respektive enhed/pc. Denne regel er dog i 2017 ændret for Windows 10 Enterprise licenser købt via en Cloud Solution Provider. Det betyder at du har ret til den mest sikre udgave af Windows på alle dine enheder (dog max 5 stk. pr. licenseret bruger) uanset om de er født med en ældre udgave af Windows. OBS. Gældende for Windows 7 og nyere. 

Under normale omstændigheder vil Enterprise licensen automatisk blive aktiveret når en bruger med korrekt tildelt licens logger på. 

Oplever du alligevel fejl, så tjek denne liste over kendte årsager/løsninger:  

  • Kontroller at enheden er tilsluttet internettet
  • Antivirus eller firewall kan blokere for produktaktivering (prøv at slå dem fra midlertidigt)
  • Kontroller dine BIOS indstillinger. Det anbefales at slå ”Secure boot” fra og at både ”UEFI” og ”Legacy boot” er aktiveret. Hvis muligt bør ”Legacyboot” prioriteres før ”UEFI” for at opnå størst kompatibilitet
  • Prøv manuelt at udtrække licensnøglen fra BIOS og aktivere manuelt
  • Start en kommandoprompt (husk at vælge “kør som administrator”) 
  • Skriv kommandoen: wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey 
  • Tryk “Enter” 
  • Hvis nøglen findes i BIOS vil den blive vist. Kopier nøglen ved at markere den og trykke ”Enter” 
  • Klik Start > Indstillinger > Opdatering og sikkerhed > Aktivering > Skift produktnøgle
  • Indsæt produktnøglen fra før og klik “Næste” for at aktivere
  • Stadig problemer? Kontakt JDMHelpdesk

    Vil du vide mere kan vi anbefale disse artikler:

    How to activate Windows 10 >>

    How to troubleshoot product activation in Windows >>

    //Test til get url
    // Test til get formcapture 310523