fbpx

JDM Kundecase – House Nordic

JDM A/S bag effektiv optimering af it-sikkerheden hos House Nordic

House Nordic sælger møbler og interiørprodukter til forhandlere i mere end 40 lande. Med hjælp fra JDM A/S har møbelgrossisten fået en velfungerende Device & Identity Management-løsning, som øger virksomhedens it- og datasikkerhed markant.

introduktion til House Nordic

 

 

 

House Nordic, etableret i 2017, er en dansk møbelgrossist med passion for interiør. I dag har de showrooms i Søndersø, 50 ansatte, og eksporterer til over 40 lande. House Nordic vægter tilpasning til kundernes ønsker lige så højt som godt købmandskab.

Effektiv optimering af it-sikkerheden

House Nordic beskæftiger 50 medarbejdere på fuld tid. Med daglig kontakt og handel med forhandlere over hele verden er det afgørende, at virksomheden har fuldt styr på it-sikkerhed, brugeradgang og -rettigheder, opdatering af devices mm.

Ud over behov for et højere generelt niveau af it-sikkerhed oplevede it-ansvarlig hos House Nordic, Michael Jørgensen, også et ønske om en mere proaktiv it-leverandør.

”Vi vidste, der var kommet nogle nye, nyttige systemer fra Microsoft i løbet af de seneste år. Både nogle, som kunne øge sikkerheden i vores it-systemer, og nogle, som kunne gøre vores daglige arbejde mere smidigt. Men vi følte, at vi selv var nødt til at sætte os ind i de muligheder, de giver. Og det havde vi hverken tid eller ressourcer til,”

fortæller han og tilføjer:

”Vi ønskede derfor en leverandør, som af egen kraft orienterer os, når der kommer nye relevante systemer eller funktionaliteter. JDM A/S er kendt som en dygtig, omhyggelig Microsoft-leverandør, så vi kontaktede dem for at høre, hvad de kunne tilbyde.

Allerede på det indledende møde viste de os en række ting, som vi hurtigt kunne se, vi havde brug for – men som vi også kunne se, vi ikke selv ville kunne eksekvere på i en travl hverdag.”

”Vi har fået øget vores sikkerhed markant, og det giver en stor tryghed i hverdagen. Vi har oplevet et rigtig godt samarbejde med JDM A/S. De har givet os værdifuld rådgivning og sparring i kraft af at være eksperter i de systemer, som vi bruger.

Vi har oplevet en hurtig respons og høj faglig viden, som har medvirket til en virkeligt hurtig og effektiv proces. Deres ekspertise og indblik i Microsofts systemer betyder også, at vi kan stole på, at de orienterer os fremadrettet, når der kommer nye ting, vi bør overveje at implementere. Vi er meget tilfredse, og vi ser frem til det fremtidige samarbejde.”

Michael Jørgensen

IT-Ansvarlig, House Nordic

Fuldt styr på enheder, brugere og sikkerhed

Mødet førte et samarbejde, som har givet House Nordic en omfattende Device & Identity Management-løsning. Løsningen giver både et højt niveau af it-sikkerhed og fuldt styr på alle virksomhedens enheder, brugere og data. Medarbejderne har sikker adgang til data, uanset hvor de arbejder, og alle enheder synkroniseres automatisk med såvel data og brugeradgange som system- og app-opdateringer samt sikkerhedsindstillinger.

I løbet af projektet har JDM A/S afholdt en række workshops via Teams. Her har Michael Jørgensen har fået indblik i, hvilke brugerflows og funktionaliteter, Device & Identity Management-pakken tilbyder. Disse er blevet sammenholdt med House Nordics arbejdsgange, så virksomheden har fået en velfungerende løsning, som passer til deres behov.

”Vi har haft en rigtigt god dialog om, hvad vi ville have eller ikke have. Dels ift. hvad de forskellige valg betød for vores sikkerhedsniveau, og ift. hvad de ville betyde for brugeres daglige arbejde. Her har vi oplevet en enormt professionel tilgang, hvor JDM-medarbejdernes ekspertise virkeligt har skinnet igennem,”

siger Michael Jørgensen og tilføjer:

”Arbejdsfordelingen i udviklings- og implementeringsfasen har været, at JDM som eksperter i Microsofts systemer har stået for at få alle de overordnede systemer sat op. Derefter har vi selv rullet løsningen ud på vores maskiner.

Det har været en virkeligt effektiv og smertefri proces: Fra første møde og til løsningen var i drift, gik der blot et par måneder. Og processen med at rulle den færdige løsning ud på samtlige maskiner har kun taget 2-3 uger.”

En mand der sidder og arbejder, med et busy light der indikere at han er fri.
En sælger der sidder ved hans PC og snakker med en kunde.

Han fremhæver desuden, at medarbejderne nu, hvor løsningerne er implementeret, ikke mærker nogen nævneværdig forskel i hverdagen.

”Det var vigtigt for os, at systemerne stadig skulle være nemme og hurtige at bruge i vores hverdag. Vi har selvfølgelig nogle lidt andre arbejdsgange, og der var behov for en enkelt tilretning af nogle indstillinger, da vi tog systemerne i brug, men ud over det har vi ikke mærket nogle arbejdsmæssige benspænd,”

fortæller han og tilføjer:

”Vi har fået øget vores sikkerhed markant, og det giver en stor tryghed i hverdagen. Vi har oplevet et rigtig godt samarbejde med JDM A/S. De har givet os værdifuld rådgivning og sparring i kraft af at være eksperter i de systemer, som vi bruger.

Vi har oplevet en hurtig respons og høj faglig viden, som har medvirket til en virkeligt hurtig og effektiv proces. Deres ekspertise og indblik i Microsofts systemer betyder også, at vi kan stole på, at de orienterer os fremadrettet, når der kommer nye ting, vi bør overveje at implementere. Vi er meget tilfredse, og vi ser frem til det fremtidige samarbejde.”

Løsningen indeholder

Moderne it-løsninger er oftest en sammensætning af teknologier, systemer og løsninger. Nedenstående elementer indgår i ovenstående løsning:

Hardware service, ikon

Vi hjælper også gerne dig

Kontakt os i dag for en uforpligtende demo af vores løsninger
med udgangspunkt i dine nuværende systemer.

    Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik.

    En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for et demo- og rådgivningsmøde

    Vi skaber værdi på tværs af segmenter og brancher

    Vi samler på glade og tilfredse kunder og vi gør hver dag en indsats for at levere kvalitet, der skaber værdi for dem. Her er et udpluk:

    //Test til get url
    // Test til get formcapture 310523