fbpx

JDM CASESTORY – SCR Freelance

Portalløsning til CRM-system

Virksomheden havde tidligere investeret i en CRM-løsning, der håndterede salgskanaler og kundeforhold. CRM-systemet blev for år tilbage udviklet af JDM, og det var derfor nærliggende at tilføje en udbygning på denne løsning i form af en portal.

Introduktion til SCR Freelance

SCR Freelance er specialister i rekruttering i forbindelse med freelance-opgaver inden for IT. Virksomheden håndterer derfor et stort antal freelancere, kunder og opgaver.

Portalløsning til CRM giver fuldt overblik og flydende processer

Lars O. Hindby, Partner hos SCR Freelance, fortæller:

“Vi har oplevet en periode med god vækst, hvilket betød at antallet af personer, kunder og opgaver, vi håndterede på daglig basis, også var vokset. På daværende tidspunkt kørte det hele groft sagt på ”tavle og papir”, så vi havde brug for at få skabt overblik og digitalisere vores flows og processer, så vi kunne få sat struktur på al kontakten mellem vores konsulenter, freelancere og kunder.”

Virksomheden havde tidligere investeret i en CRM-løsning, der håndterede salgskanaler og kundeforhold. CRM-systemet blev for år tilbage udviklet af JDM, og det var derfor nærliggende at tilføje en udbygning på denne løsning i form af en portal.

Portal ovenpå

“Vi havde startet vores digitaliseringsproces med CRM-systemet, og med hjælp fra JDM har vi nu fået bygget en portal ovenpå, der – kort sagt – håndterer hele vores rekrutteringsflow – fra indledende forespørgsel fra kunden til afsluttende fakturering af opgaven. Fx er alle freelancere registreret i systemet, så vores konsulenter kan søge blandt deres kompetencer, når de skal finde en ny freelancer til en kunde.

De kan ligeledes slå op i systemet og se hele kundens historik og dialog med os, og omvendt har vores kunder og freelancere også en profil, så de kan logge ind og se, hvilke aftaler de har med os, både igangværende og afsluttede.”

En medarbejde fra SCR der er igang med at håndskrive en hjemmesidde skabelon op på en tavle

Vores kunder og freelancere oplever en bedre service, i og med at de selv har adgang til de relevante data om deres opgaver, aftaler og kontrakter. Samtidig giver portalen os et enormt overblik – både i forhold til rekruttering og kundehåndtering, men også i forhold til de forskellige ’connections’, der er mellem kunder og konsulenter.

Lars O. Hindby

Partner, SCR Freelance

Optimerede processer og fuldt overblik

Portalen ligger som et lag oven på virksomhedens CRM-løsning, så alle aspekter af en kundeopgave er samlet i ét system. En typisk opgave for SCR Freelance kan være en virksomhed, som mangler en IT-specialist. SCR’s konsulent opretter opgaven i portalen med beskrivelse, nødvendige kompetencer og periode, hvorefter et jobopslag kan publiceres direkte på relevante jobportaler og SCR’s hjemmeside. Freelancekonsulenter kan derefter søge jobbet – ligeledes via portalen – og SCR’s konsulent kan herefter gennemgå ansøgninger og foretage den videre sorteringsproces via systemet.

Både freelancere og kunder får deres egen profil i systemet, hvor de kan se deres forskellige aftaler, opslag og anden dialog med SCR – Det er således ikke kun SCR’s egne medarbejdere, der har god gavn af det nye system.

“Vores kunder og freelancere oplever en bedre service, i og med at de selv har adgang til de relevante data om deres opgaver, aftaler og kontrakter. Samtidig giver portalen os et enormt overblik – både i forhold til rekruttering og kundehåndtering, men også i forhold til de forskellige ‘connections’, der er mellem kunder og konsulenter.

Vi kan se via simple og overskuelige dashboards, hvor mange konsulenter vi har ude, hvilke stillinger de sidder i, hvilke kunder de er hos, osv. Som en yderligere fordel har systemet ensrettet og optimeret vores interne processer, så vi er sikre på, at vi alle arbejder på samme måde.

Derved oplever kunder og konsulenter en ensartethedm uanset hvem de taler med, og samtidig er det let for os at lære nye medarbejdere op.” Forklarer Lars

SCR Freelance der er ved at indedele opgaver til deres hold.
SCR freelance der snakker med en kunde

Bygger på stor forretningsmæssig og teknisk forståelse

Lars O. Hindby fremhæver, at det gode resultat i høj grad skyldes den dybe forretningsforståelse, som JDM’s konsulenter udviste i løbet af udviklingen af systemet:

“Tovholderen, Marianne Lilholt Christensen, havde en virkeligt god forståelse af vores forretning og processer, og hun havde et team af dygtige folk bag sig også. Løsningen bygger på Microsoft Dynamics, som jo er utroligt komplekst og har utallige funktioner.”

Og fortsætter med at sige:

“Vi anvender blot en lille del, og der har JDM været virkeligt dygtige til at sige, ‘hvordan løser vi bedst jeres udfordring med de ting, systemet kan?’, og har derefter opsat et flow i portalen, der understøtter alle led af vores daglige arbejde. Det skaber en solid gensidig tillig og forståelse i et projekt som dette.”

Han tilføjer, at SCR stadig benytter JDM til at lave løbende justeringer og knopskydninger på portalen, når der er brug for det.

“De er hurtige til at rykke på det, når vi står med et nyt behov, der kræver tilknytning af ekstra funktioner. Vi er allerede ca. dobbelt så store, som da vi fik løsningen, så vi i dag selv har 10 medarbejdere, der dagligt bruger systemet, og samtidig har vi løbende over 100 freelancekonsulenter ude på opgaver. Vi er nødt til at kunne stole på, at vores system kan vokse og ændre sig, i takt med at virksomheden vokser, og der er har vi en stor tryghed i at vide, at vi hurtigt har en løsning, når der er brug for en tilpasning,”

Og afslutter med at sige:

“Der er ingen tvivl om, at portalen har stor værdi for os. Vi har fået optimeret vores processer, vi har fået skabt ensartethed i vores kunder, konsulenter, freelancere og opgaver, så alt kører i et velfungerende og stabilt flow. Det har været en yderst vellykket digitaliseringproces for os, og vi er meget tilfredse!”

Vi hjælper også gerne dig

Kontakt os i dag for en uforpligtende demo af vores løsninger
med udgangspunkt i dine nuværende systemer.

En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for et demo- og rådgivningsmøde

Vi skaber værdi på tværs af segmenter og brancher

Vi samler på glade og tilfredse kunder og vi gør hver dag en indsats for at levere kvalitet, der skaber værdi for dem. Her er et udpluk:

Få en sikker og guidet rejse til cloud

JDM er din garanti for en sikker, guidet og vellykket rejse til cloud. Vi tager udgangspunkt i Microsofts velafprøvede metoder, som giver dig en standardiseret og anerkendt proces. Derved har du fuld tryghed for at komme rigtigt fra start og sikkert i mål.

JDM’s tilgang til cloudrejsen

Vores metode for en sikker rejse til cloud handler ikke kun om vejen mod målet. Den handler også om efterfølgende vedligehold og opdatering, der sikrer den fortsatte værdi af løsningen.

Få en hybrid og fremtidssikret arbejdsplads

Begrebet ”Den hybride arbejdsplads” dækker over alle de cloudbaserede løsninger og teknologier, der understøtter nutidens digitale virksomheder og medarbejdere i hverdagen. Det er en fleksibel arbejdsmodel, designet til at gøre medarbejderen i stand til sikkert og stabilt at kunne udføre sit arbejde effektivt, både på og uden for kontoret.

JDM’s tilgang til den hybride arbejdsplads

Uanset hvad vi hjælper dig med, ser vi det i en større sammenhæng. Derved kommer vi hele vejen rundt om jeres it-behov med fokus på fleksibilitet, sikkerhed, samarbejde og procesoptimering.

Vi er eksperter i Microsoft Cloud og specialister hele vejen rundt om den hybride arbejdsplads​

JDM er all-in på cloud. Og vi er all-in på Microsoft. Med mere end 15 års erfaring kan vi dog også stadig hjælpe med klassiske og hybride løsninger på tværs af hele Microsofts økosystem.

Pin It on Pinterest

Share This