fbpx
Lokale til videokonferencer

Hvad er Microsoft Teams Rooms? Få svar på dine spørgsmål

Med videomøder har de seneste år set en kæmpe udvikling, og kan i de fleste tilfælde erstatte almindelige fysiske møder. Nogle foretrækker endda digitale videomøder, da det giver besparelser på fx transport.

En af løsninger til videomøder, som har gennemgået en kæmpe udvikling, er Microsoft Teams Rooms – Nedenfor kan du få besvaret de mest almindelige spørgsmål om Microsoft Teams Room.

1. Hvad er Microsoft Teams Rooms?

Helt grundlæggende er et Microsoft Teams Rooms et mødelokale som er optimeret til brugen med Microsoft Teams. Typisk betyder det dedikeret udstyr, som installeres i et lokale, det giver videokonferencefunktioner. Dette administreres ved hjælp af en central enhed, der er kompatibel med Microsoft Teams.

Der findes flere løsninger fra forskellige producenter, her er et udpluk:

Disse løsninger indeholder alt, hvad der er nødvendigt for at gøre dit lokale klar til Microsoft Teams Rooms. Det er klart, at hver af disse enheders egnethed afhænger af rummet, det tilgængelige budget og hvad I generelt ønsker at opnå med lokalet.

2. Er alle lokaler egnet til Microsoft Teams Rooms?

En af fordelene ved Microsoft Teams Rooms, at det er fuldt skalerbart. Det betyder, at det er kompatibelt med både små og store mødelokaler.

Ved at tilføje en eller flere eksterne mikrofoner til din løsning kan du også gøre et stort præsentationsrum eller endda en stor hal til et Microsoft Teams Room.

Til de helt små lokaler, hvor der typisk kun er plads til 1-2 personer, findes der også løsninger.

3. Hvor meget koster et Microsoft Teams Rooms lokale?

Microsoft Teams Rooms priser varierer meget afhængigt af størrelsen på det eksisterende lokale, du ønsker at konvertere. Nedenfor er priser, på løsninger som Logitech anbefaler til de forskellige størrelser lokaler:

  • Lille lokale (2-6 personer) ca. 30.000.- + moms.
  • Mellem lokale (4-8 personer) ca. 40.000.- +moms.
  • Stort lokale lokale (8–12 personer) ca. 49.000.- + moms.

Det er vigtigt at bemærke, at disse priser er udsalgspriser fra Logitech, og at der løbende er kampagner som man kan drage fordel af. Foruden udstyret til Microsoft Teams Rooms, skal der også beregnes en udgift til et tv i lokalet.

Udover selve udstyret, kan man budgettere med at få dit Microsoft Teams Room installeret af professionelle, som kender produkterne og har erfaring med montering.

gratis ebog

9 myter om Microsoft 365 og skyen

Når du overvejer at drive din forretning fra skyen, skal du kunne skille fakta fra fiktion.

4. Hvad er forskellen mellem Microsoft Teams og Microsoft Teams Rooms?

Microsoft Teams er et team-samarbejdssoftware. Hvis du har en Microsoft konto, har du allerede adgang til Microsoft Teams. Teams er også inkluderet i erhvervsløsningerne fra Microsoft.

Et Microsoft Teams Room er det fysiske rum, der omfatter denne software med den AV-hardware, der kræves for forbedret teamsamarbejde. Det giver dig mulighed for at komme ind i lokalet og deltage i et forudbestemt møde med et tryk på en knap, ringe til et andet Microsoft Teams-værelse og meget mere

5. Skal jeg have en licens til Microsoft Teams Rooms?

En Microsoft Teams -licens er inkluderet som en del af din Office 365/Microsoft 365 -pakke. For at kunne anvende et Microsoft Teams Room kræves en ekstra licens.

6. Er der andre anvendelser til Microsoft Teams Rooms?

Udover at tilbyde overlegen videokonferencefunktionalitet kan Microsoft Teams Rooms bruges til at:

  • Udføre almindelige telefonopkald *kræver licens
  • Dele indhold til skærmen via fx HDMI-kabel, uden et aktivt møde
  • Kan kobles sammen med interaktive skærme

7. Hvad er fordelene ved Microsoft Teams Rooms?

Den primære fordel ved et Microsoft Teams Room er, at det tilbyder dig ét stykke hardware i lokalet, der indeholder alt, hvad der er nødvendigt for effektiv videokommunikation. Du får også fordel af yderligere funktioner (fx. præsentationer med dobbelt skærm), som ikke er mulige på en traditionel bærbar computer.

Uanset hvilket certificeret udstyr du vælger, er det designet med brugervenlighed i tankerne. Det betyder, at ethvert medlem af dit team skal kunne planlægge og deltage i møder i lokalet uden problemer. Typisk har disse enheder ‘one touch to join’ -teknologi, der gør tingene endnu mere enkle.

Du drager også fordel af centraliseret styring i skyen.

8. Hvad er Microsoft Teams whiteboard -funktion?

Dette er en softwarefunktion, der er integreret i Microsoft Teams og kan bruges som et samarbejdsværktøj inden for et videoopkald.

Det er muligt at tilslutte et content cam til din løsningen, som gør det muligt at aflæse fx whiteboards i rummet, og dele indholdet med eksterne deltagere. Se fx Logitech Scribe her

9. Hvem kan installere et Microsoft Teams Room?

Har du har den nødvendige viden, kan du sagtens selv installere lokalet. Der er nogle ting du skal opsætte i indstillingerne hos Microsoft, men ellers kan du godt selv gå i gang.  

Dog er den letteste måde at installere et Microsoft Teams Room på, at af få hjælp af professionelle. Der skal monteres en del i vægge, trækkes strøm og netværk til enhederne, samt optimeres på udstyret.

10. Hvilket udstyr er et krav til et Microsoft Teams Room?

Når du fx køber et Microsoft Teams Room -sæt, indeholder det alt andet end tv -skærmen. Dette er det eneste ekstra krav til dit lokale – du behøver ikke bekymre dig om kameraer, mikrofoner eller andre hardware, det er en del af pakkerne.

11. Hvad med de andre systemer, taler de sammen med Microsoft Teams Rooms?

Som det ser ud i dag (2021), kan et Microsoft Teams Room fortage Microsoft teams opkald, Skype for Business opkald, tale sammen med Cisco Webex og Zoom. Det forventes at der løbende kommer flere systemer på listen over løsninger, som kan arbejde sammen med Microsoft Teams Rooms.

12. Er denne løsning velegnet til hjemmekontor?

Oftest er løsningene designet til større rum, hvor der oftest er flere deltagere. Men intet forhindrer dig i at etablere et Microsoft Teams Room på hjemmekontoret. Dog anbefaler vi løsninger som er designet netop til enkelt kontorer, eller hjemmekontorer. Fx denne fra Lenovo

13. Kan mødebooking displays bruges sammen med Microsoft Teams Rooms?

Ja, et mødebooking display kan integreres i et Microsoft Teams Room som en nyttig tilføjelse til at kontrollere tilgængelighed og reservere pladser. Der er forskellige løsninger fra fx Crestron eller Evoko. Dog anbefaler vi løsningen fra Joan

14. Er Microsoft Teams Rooms tilgængelige i alle lande?

Microsoft Teams -videokonferencer er tilgængelige over hele verden, ligesom Microsoft Teams Rooms.

15. Hvordan køber jeg et Microsoft Teams Room?

Kontakt vores team ved at udfylde formularen nedenfor, for et skræddersyet tilbud på Microsoft Teams Room. Hvis tiden er afgørende, og du leder efter en hurtig installation, kan vi normalt have vores team hos dig inden for få dage.

Ellers ring til vores team i dag på 63 13 30 30 for at komme i gang med Microsoft Teams Rooms eller for at få mere at vide om alle de videokonferencesystemer, vi tilbyder.

FÅ DET BEDSTE UD AF DINE MØDELOKALER

Møderum med Microsoft Teams

Møderum med Microsoft Teams er specialbyggede opkalds- og mødelokalløsninger, der leverer en indfødt Microsoft Teams-oplevelse med HD-lyd og video

yubico

Vil du også kunne afholde videokonferencer i gode omgivelser?

Kontakt os i dag for en uforpligtende gennemgang af mulighederne med Microsoft Teams og Microsoft Teams Room Systems.

En JDM-medarbejder vil tage kontakt til dig for at aftale et tidspunkt for en uforpligtende dialog.

Vi samler på glade kunder

Mød vores kunder

”Vi har i flere år arbejdet sammen med JDM, og vi er glade for den sparring og vejledning vi får.”

Niclas Pedersen

IT Driftchef, Wash World

”Vi var på udkig efter en it-partner, som vi kunne opbygge et langsigtet samarbejde med. Den partner fandt vi i JDM.”

Denis Lewinsky

CEO, Dansk Tandforsikring

”Vi var på udkig efter en it-virksomhed, som havde vores behov som kernekompetence, og det fandt vi hos JDM.”

Arne Sivebæk

CFO, STOK Emballage

Nyheder

Seneste artikler

7 grunde til at din virksomhed har brug for en firewall

7 grunde til at din virksomhed har brug for en firewall

I dag er virksomheder mere end nogensinde tidligere forbundet på global skala. Langt de fleste virksomheder har forbindelse til internettet, hvilket gør det meget lettere at udføre mange opgaver og forretningsfunktioner.

Få en sikker og guidet rejse til cloud

JDM er din garanti for en sikker, guidet og vellykket rejse til cloud. Vi tager udgangspunkt i Microsofts velafprøvede metoder, som giver dig en standardiseret og anerkendt proces. Derved har du fuld tryghed for at komme rigtigt fra start og sikkert i mål.

JDM’s tilgang til cloudrejsen

Vores metode for en sikker rejse til cloud handler ikke kun om vejen mod målet. Den handler også om efterfølgende vedligehold og opdatering, der sikrer den fortsatte værdi af løsningen.

Få en hybrid og fremtidssikret arbejdsplads

Begrebet ”Den hybride arbejdsplads” dækker over alle de cloudbaserede løsninger og teknologier, der understøtter nutidens digitale virksomheder og medarbejdere i hverdagen. Det er en fleksibel arbejdsmodel, designet til at gøre medarbejderen i stand til sikkert og stabilt at kunne udføre sit arbejde effektivt, både på og uden for kontoret.

JDM’s tilgang til den hybride arbejdsplads

Uanset hvad vi hjælper dig med, ser vi det i en større sammenhæng. Derved kommer vi hele vejen rundt om jeres it-behov med fokus på fleksibilitet, sikkerhed, samarbejde og procesoptimering.

Vi er eksperter i Microsoft Cloud og specialister hele vejen rundt om den hybride arbejdsplads​

JDM er all-in på cloud. Og vi er all-in på Microsoft. Med mere end 15 års erfaring kan vi dog også stadig hjælpe med klassiske og hybride løsninger på tværs af hele Microsofts økosystem.

Pin It on Pinterest

Share This